دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست«زن و خودباوری»/همدان-بهار

حوزه/ مدرس حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت:خودباوری و خداباوری زنان موجب سلامت روانی خانواده و جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، نسرین اسدبیگی در نشستی که با عنوان «زن، خودباوری، خانواده، سلامت و نشاطـ» در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و موثربودن زن در سلامت و نشاط آن گفت: زنانی می توانند نشاط خانه و خانواده را تامین کنند که خودشان شاداب و سالم باشند.

وی در ادامه بیان داشت:متاسفانه آنچه امروزه از یاس و نا امیدی در خانواده ها و جامعه دیده می شود یکی از عواملش بی نشاطی و بی انگیزه بودن اعضای خانواده بویژه بانوان می باشد.

مدرس حوزه علمیه خواهران استان همدان، در ادامه با تاکید بر اینکه خودباوری یعنی به استعدادها و توانایی‌های خود باور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: زمینه های خودباوری یعنی «خودشناسی»، «خویشتن پذیری»، «خود مسئولی» و «خود تاییدی» است.

وی همچنین به زندگی هدفمندانه اشاره کرد و گفت: باید در زندگی هدف داشت و با برنامه ریزی صحیح و هدفمند پیش رفت؛ زیرا زندگی بدون هدف، رنگ و بویی نخواهد داشت و بیهوده است.

اسدبیگی در پایان اظهارداشت: اضافه کردن خداباوری به خودباوری مهم ترین اصل است؛ زیرا خودباوری باید در مسیر صحیح و الهی صورت گیرد تا نتیجه ی مطلوب را داشته باشد و زمانی که زنان مومن خود باور باشند، فضای زندگی سرشار از نشاط و آرامش خواهد بود و فرزندانی شایسته و صالح تربیت خواهند کرد و ارمغان آن سلام روانی و بالتبع سلامت جامعه خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha