جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه باید به جوانان و نوجوانان اعتماد کرد و کار را به آنها سپرد، افزود: تقاضا می کنم مناسبت‌های مختص بانوان در تقویم شناسایی و جلسات ویژه بانوان در استان بوشهر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، امروز سه شنبه طی آئینی از دست اندرکاران جوان و نوجوان خواهر جشن میلاد حضرت فاطه زهرا(س) با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مصلای جمعه بوشهر تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، در این آئین ضمن تشکر از برگزار کنندگان جشن میلاد حضرت زهرا(س) و با بیان اینکه مادر، ریشه و شناسنامه هر فرد است، اظهار داشت: حیات همه موجودات به وجود ریشه و اساس خود یعنی مادر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت فاطمه زهرا (س) را اُم عصمت عنوان کرد و افزود: عصمت یعنی همه خوبی های عالم وجود که یکی از خوبی های عالم وجود، حضور ائمه اطهار و حضرت حجت ابن الحسن (ع) است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده اند که در مورد حضرت زهرا(س) تنها به جلو نگاه نکنید که مادر چه کسانی است بلکه به عقب نیز نگاه کنید و در خداوند حدیث قدسی«لولا فاطمه لما خلقتکما» فرموده است اگر حضرت زهرا (س) نبود، پیامبر و امیرالمؤمنین را خلق نمی کردم.

وی ادامه داد: اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) حضرت زهرا (س) را اُم ابیها نامیده اند، تنها از باب عاطفه نیست بلکه حیث معرفتی دارد یعنی ریشه‌ حضرت محمد (ص) نیز است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه حضرت زهرا (س) مادر همه خوبی ها، برکات و توفیقات است،افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) علاوه بر اینکه اُم الائمه و اُم ابیها هست بلکه ریشه و اُم تمام نظام وجودی عالم خلقت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: خداوند، حضرت زهرا(س) را مدت زمان کوتاهی به ما هدیه کرد ولی در این مدت کم این بانوی بزرگوار خیرات و برکات زیادی در عالم وجود داشت.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: جهت شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) باید نوع نگاهمان به ایشان عمیق تر، با معرفت تر و اساسی تر باشد.

وی در پایان با بیان اینکه باید به جوانان و نوجوانان اعتماد کرد و کار را به آنها سپرد، افزود: تقاضا می کنم مناسبت‌های مختص بانوان در تقویم شناسایی و جلسات ویژه بانوان در استان بوشهر برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha