جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه / میزگرد تخصصی "بایسته های استقلال سیاسی جامعه اسلامی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب" بصورت وبینار در مدرسه علمیه الزهرا(س)تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، میزگرد  تخصصی "بایسته های استقلال سیاسی جامعه اسلامی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب" بصورت وبینار در مدرسه علمیه الزهرا(س)تبریز برگزار شد. 

دکتر صمد عزیزی استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) تبریز و سیدتقی رضوی عضو هیئت ریسه شورای نگهبان آذربایجان شرقی، اساتید ارائه دهنده مباحث بودند و حجت الاسلام احمد ذاکری مدیریت جلسه را برعهده داشت. 

رضوی در این وبینار در مباحث توحید و عدالت گفت: آرمان انقلاب اسلامی مبتنی بر دعوت انبیاء عظام‌؛ یعنی بحث توحید و عدالت است. 

وی ادامه داد: عدل و توسعه، یکی از ارکان و اهداف اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است. 

عضو هیئت رئیسه شورای نگهبان آذربایجان شرقی افزود: جامعه توحیدی،  باید در تمامی ابعاد از جمله فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... از استقلال برخوردار باشد و در قرآن کریم نسبت به این دو آموزه مهم، انبیاء در آیات سوره نحل آیه ۳۶ به بحث توحید و در سوره حدید آیه ۲۵ به بحث اجرای عدالت بویژه عدالت اجتماعی اشاره شده است. 

 در ادامه این وبینار، دکترعزیزی افزود: استقلال در دو بعد داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در بعد داخلی منظور این است که اجازه برای ورود بیگانه داده نشود و  در بعد خارجی هم مباحث توسعه روابط و تأثیر انقلاب اسلامی در میان ملت های آزاده مطرح می شود. 

وی افزود: استقلال فکری و فرهنگی پایه جلوگیری از نفوذ نظام سلطه است و نفوذ از طرق مختلف انجام می گیرد که در زمان معاصر در بحث اقتصادی نفوذ از طریق بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی، اف ای تی اف و امثالهم می باشد و در بحث فرهنگی سند ۲۰۳۰ همه اینها زمینه ساز نفوذ سیاسی و تربیت وابستگان به غرب است. 

دکترعزیزی  ادامه داد: مقام معظم رهبری، برای رهایی از این نفوذ سیاسی و به دنبال آن عدم استقلال سیاسی، قوی شدن در تمامی ابعاد را نیاز ضروری کشور بر می شمارند. 

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س)تبریز  افزود: ان‌شاء‌الله مسئولین ما هم توفیق عمل به رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری را داشته و در مسیر خدمت به این کشور و مردم انقلابی و مقاوم باشند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha