شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پاسخ نامه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه قم به واتیکان

حوزه/ سرپرست جایگزین دبیرخانه امور خارجه در واتیکان، طی نامه‌ای، خبر دریافت نامه مدیر حوزه‌های علمیه قم را که به پاپ فرانسیس ارسال شده بود، اعلام کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، اسقف ادگار پنیا پارا، سرپرست جایگزین دبیرخانه امورخارجه (مذهبی) در واتیکان، محل اقامت پاپ، پاسخ نامه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه قم را که به پاپ فرانسیس ارسال شده بود به شرح زیر ارسال کرد:

ایشان در نامه خود ضمن ادای احترام به سرپرست حوزه‌های علمیه ایران در قم نوشت:

من هم اکنون در حال نوشتن نامه‌ای در پاسخ به نامه شماره ۲۱۶۸  شما هستم که در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ ارسال گردید. پیامی را که از طرف آقای آیت الله علیرضا اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت کریسمس و سال نو میلادی به پدر مقدس ارسال گردید را خدمت ایشان ارسال می‌کنم.

در این رابطه ، به شما اطمینان می دهم که پیام  شما به درستی به مقصد عالی خود ارسال شده و پاسخی نیز ارسال شده است.

همچنان خدمت شما بالاترین احترام و توجه را ابراز می‌دارم

ارادتمند شما،

ادگار پنیا پارا

سرپرست جایگزین دبیرخانه امورخارجه واتیکان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • وکیلی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    در پی نامه پاپ به آیت الله سیستانی و پیمان صلح با سلام و احترام. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ: قطعا، دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت؛ و نزدیک ترین دوستان به مؤمنان را کسانی می‌یابی که می‌گویند: «ما نصاری هستیم»؛ این بخاطر آن است که در میان آنها، افرادی عالم و تارک دنیا هستند؛ و آنها (در برابر حق) تکبّر نمی‌ورزند (مائده، ۸۲) ۱. دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان (در رأس مؤمنان: امام زمان علیه السلام) یهودیان و نزدیک ترین دوستان، مسیحیان هستند. ۲. پس قطعا اصل توافق دوستی با مسیحیت در راستای تحقق حاکمیت حضرت هست. ۳. اما نگرانی از متن توافق است، توافق نادرست ممکن است در تأخیر ظهور مؤثر باشد. ۴. در اسلام، جهاد قطعی و در قرآن و روایات فراوان آمده است. اما آیا مسیحیت بر صلح استوار است؟! حضرت عیسی ع به یارانشان می فرمایند: گمان نکنید که آمده ام تا صلح و آرامش را بر زمین برقرار سازم. نه، من آمده ام تا شمشیر را برقرار نمایم (انجیل متی، فصل ۱۰، آیهٔ ۳۴). پس به یارانش گفت: کسی که شمشیر ندارد، جامهٔ خود را بفروشد و شمشیری بخرد (انجیل لوقا، فصل ۲۲، آیهٔ ۳۶). و آیات دیگر ... پس حضرت مسیح هم یارانش را به جهاد مسلحانه دعوت کردند. ۵.امام باقر، علیه السلام: ... و اما شبهه من جده المصطفی، صلی الله علیه وآله، فخروجه بالسیف و قتله اعداء رسوله ص، و الجبارین و الطواغیت و انه ینصر بالسیف و الرعب و انه لا ترد له رایة: حضرت مهدی ع از این جهت با جدش پیامبر ص شباهت دارد که با شمشیر قیام می کند و دشمنان خدا و رسولش و زورگویان و طاغوتیان را به قتل می رساند و با شمشیر و ایجاد ترس و وحشت در دل دشمنانش یاری می شود و هیچ یک از پرچم هایش شکست خورده بر نخواهد گشت. (کمال الدین، ج۱، ص ۳۲۷) امام صادق علیه السلام: کلنا قائم بامر الله واحد بعد واحد حتی یجی ء صاحب السیف فاذا جاء صاحب السیف جاء بامر غیر الذی کان.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      0 0
      سلام علیکم و رحمة الله آیات بعدی توصیف مسیحی ایمان آورده را می رساند . یعنی محبت واقعی ، فاقد گرایش و ایمان نیست .
  • وکیلی IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    ادامه امام صادق علیه السلام: کلنا قائم بامر الله واحد بعد واحد حتی یجی ء صاحب السیف فاذا جاء صاحب السیف جاء بامر غیر الذی کان: همه ما یکی پس از دیگری قائم به امر خدا هستیم تا زمانی که صاحب شمشیر بیاید، پس آنگاه که صاحب شمشیر آمد برنامه و دستوری غیر از آنچه بوده به اجرا درمی آورد. (کافی، ج ۱، ص ۵۳۶) چون ائمه مأمور به تقیه و صبر بودند و امام زمان مأمور به جهاد مسلحانه و براندازی ظلم و زور. ۶. شمشیر، سلاحی آهنی و نماد قدرت و جهاد مسلحانه است که برای نابودی زورگویان و تحقق عدالت جهانی ضروری است. اللهم عجل لولیک الفرج.
  • محمد رضا DE ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    با سلام. این رویکرد نسبتاً جدیدی که در حوزه نسبت به ارتباط با ادیان به ویژه مسیحیت شکل گرفته، جای تقدیر و امید به آینده ای روشن دارد که بر اساس تشکیل جبهه ی واحد توحیدی به امامت حضرت حجت (عج) و در معیت ایشان، حضرت عیسی مسیح علی نبینا و آله و علیه السلام استوار خواهد بود ان شاء الله.