دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسجدی در فرانسه در را به روی بی‌خانمان‌ها باز می‌کند

حوزه/ مسجدی در شهرستان ایولین، در ۵۰ کیلومتری شهر پاریس در فرانسه در روزهای سخت زمستان پناهگاه امن بسیاری از افراد بی‌خانمان و مهاجران بوده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، مسجد مانتس سود در شهرستان ایولین در ناحیه ایل-دو-فرانس ، واقع در ۵۰ کیلومتری غرب پاریس ، پایتخت فرانسه، تخت‌هایی را در داخل قرار داده است و با همکاری یک انجمن حمایتی، وعده های غذایی را نیز برای نیازمندان ارائه می دهد.

ایشور ، یک مهاجر نپالی که به مسجد پناه برد ، به خبرنگاران گفت که فراموش نخواهد کرد مسلمانان در شب‌های سرد درهای خود را به روی او باز کردند.

وی گفت: مسلمانان میزبان ما بودند. من بسیار خوشحالم که در چنین مکان برجسته‌ای میهمان شده‌ام.

عبدالعزیز الجوهاری ، رئیس انجمن مسجد گفت که این مسجد در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است و به عنوان عبادتگاه و همچنین به عنوان مرکزی برای دانش و فعالیت‌های اجتماعی عمل می‌کند.

جوهری گفت هنگام ساخت مسجد ، آنها نقش مساجد را در دوران پیامبر اسلام (ص) در ذهن داشتند. وی گفت: مساجد پیامبر اسلام (ص) ۳ وظیفه اصلی داشتند. گردآوری مردم ، توانائی آنها برای کسب دانش و حمایت اجتماعی.

وی افزود:  ما می خواستیم سنت  حضرت محمد (ص) را دنبال کنیم. ما در تمام طول سال برای افراد بی‌خانمان پناهگاه اضطراری فراهم می‌کنیم. ما درهای مسجد را نه تنها به روی مسلمانان بلکه به هرکسی که در ما را می‌زند باز می‌کنیم.  

جوهری با بیان اینکه آنها پس از فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی مورد حمایت بسیاری از افراد قرار گرفتند، افزود: مردم می‌خواهند در مسجد داوطلب شوند تا به افراد نیازمند کمک کنند در حالی که دیگران  کمک‌هایشان را می فرستند.

عایشه بندوخا ، یکی از داوطلبان الجزایری تبار ، گفت که او هر شنبه به عنوان داوطلب به مسجد می‌آید و به کارهای خیرخواهانه کمک می‌کند.‌

وی با اشاره به اینکه آنها به بیش از ۱۵۰ نفر در روز غذا سرو می کنند ، گفت: اینگونه است که ما هر روز دنیا را تغییر می دهیم.

خدیما کدگام ، یکی دیگر از داوطلبان ، گفت که تعداد داوطلبان در مسجد در حال افزایش است و  افزود: ایده مفید بودن برای کسی به ما نیرو و انگیزه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha