چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
ئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه

حوزه/ رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در افتتاحیه دوره تربیت مبلغ که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد به تبیین مهارت های تبلیغی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام علی ثقفی، امروز در افتتاحیه دوره تربیت مبلغ مکتب انقلاب اسلامی که در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، در خصوص مکتب انقلاب اسلامی اظهار کرد: مکتب انقلاب اسلامی برای مبلغین انقلاب اسلامی بسیار مهم و موثر است.

وی در ادامه با تصریح اینکه خداوند را شکر می کنیم که در جوار بارگاه نورانی که محل نزول برکات و توفیقات است این دوره را برگزار می کنیم، اضافه کرد: در این دوره سه سرفصل اصلی را بیان می کنیم، که بخش اول آن شناخت شناسی مکتب و انقلاب است، اگر مکتب را بشناسیم انقلاب را شناخته ایم، اگر می گوییم شناخت انقلاب از همان مسیر مکتب این اتفاق رخ می دهد.

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی به تبیین شناخت شناسی پرداخت و عنوان کرد: در مورد شناخت انقلاب شیوه های مختلفی وجود دارد که باید آنان را بشناسیم و نزدیک تر را انتخاب کنیم.

وی با طرح این سوال که انقلاب اسلامی را باید چگونه شناخت، خاطرنشان کرد: اینکه از ضرورت شناخت انقلاب بگوییم اما روش شناخت را بیان نکنیم نتیجه نخواهیم گرفت، باید این موضوع را برطرف کنیم.

حجت الاسلام ثقفی، همچنین در خصوص مسائل اصلی مرتبط با مکتب بیان کرد: هر آنچه که لازم است برای شناخت کلیات مکتب آنان را شناخت باید بیان کرد.

وی در پایان نقشه راه انقلاب اسلامی را سومین بخش مهمی دانست که یک مبلغ باید آن را بداند و گفت: این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است، سوال در این بخش این است که انقلاب اسلامی چگونه می خواهد به اهداف خود برسد، نقشه تبلیغ و جایگاه آن در تحقق هدف اسلامی در این بخش نهفته است. اگر مبلّغ این بخش ها را بداند، نقشه و مسیر راه خود را خواهد دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha