پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رسول فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان، نماز، روزه و حج را مصداق روشن بندگی خدا عنوان کرد و گفت: بندگی خدا راز آفرینش انسان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، در جلسه تفسیر آیه ۲۷ سوره حدید قرآن با اشاره به اینکه اسلام به آینده روشن خبر داده است اظهار کرد: آیات بسیاری در قرآن داریم مبنی براینکه آینده جهان متعلق به صالحان است.

وی به حکومت ناصالحان در کره زمین اشاره کرد و افزود: هر انسان مومنی اعتراف دارد که امروز حکومت در کره زمین در دست افراد ناصالح و ناپاک است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند وعده داده کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خلیفه خدا بر روی زمین خواهند شد، تصریح کرد: شرک نورزیدن به خداوند و بندگی پروردگار دو شرط اساسی حکومت صالحان است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، مومنانی که عمل صالح دارند را وارثان و حاکمان زمین خواند و بیان کرد: خدای متعالی به انسان وعده داده که جهان از آن صالحان و مومنان است و نسبت به وعده اش تخلف نمی کند.

وی، بندگی خدا را راز آفرینش انسان عنوان کرد و گفت: خدا می فرماید که جن و انس را نیافریدیم مگر آنکه تمام همت شان بندگی خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نماز، روزه، حج و … مصداق روشن بندگی است، خاطرنشان کرد: هر عمل صالحی که انسان برای رضای خدا انجام دهد یک نوع بندگی است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، پرستش خدا را اوج کمال انسان ذکر کرد و یادآور شد: اگر انسان ها طعم شیرین بندگی خدا را بچشند بسیاری از اعمال آنها آمیخته با شرک نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha