سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با اشاره به این که تزکیه و تهذیب نفس لازمه تعلیم و تعلم است، گفت: هدف معاونت تهذیب حوزه های علمیه، تقویت مسئله تهذیب واخلاق و تربیت طلبه کارآمد برای نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، معاون تهذیب حوزه علمیه کشور، در دیدار با طلاب شهر کرمان در مدرسه امام مهدی (ع) کرمان، با اشاره به اهمیت برنامه های تهذیبی در حوزه های علمیه، گفت: عملی کردن برنامه های تهذیبی در کنار تعلیم و آموزش از برنامه های مهم معاونت تهذیب در کشور است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که آینده تاریخ وابسته به کسانی است که در جبهه حق ایستادگی  و در برابر مشکلات استقامت بورزند، افزود: در مسیر طلبگی سختی هایی وجود دارد  و قانون طبیعی دنیا  بوده که مومنان در مسیر حمایت از دین یک مقداری سختی را تحمل کنند و در دنیا مورد آزمایش الهی قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ارکان هویت طلبگی در کنار تفقه در دین و تبلیغ، تهذیب نفس است و اگر کسی به حوزه بیاید و نتواند آنگونه که شایسته است و امام زمان(عج)انتظار دارد به خود سازی و تزکیه نپردازد باید بداند که هویت طلبگی او کامل نشده است و چنین طلبه ای به موفقت علمی و معنوی نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری اظهار کرد: انسان نباید در دستگاه تعلیم و تعلم از تزکیه و تهذیب نفس غفلت کند و باید همه شئون زندگی خود را در راستای عبودیت تنظیم نماید.

وی با بیان این  که زندگی طلبگی سختی های زیادی را در دنیا دارد، ابراز داشت: زندگی طلبگی پر از سختی هایی بوده که طلاب با تحمل سختی ها می توانند آخرت خود را آباد کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که خداوند انسان های با ایمان را در دنیا مورد امتحان قرار می دهد، ادامه داد: امتحان الهی از اهداف خلقت انسان ها در دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با اشاره به بیانات امام(ره) در رابطه به مبارزه علیه باطل، تصریح کرد: تا ندای لا اله الا الله در سراسر عالم قرار نگیرد، مبارزه علیه باطل ادامه دارد.

وی با بیان این که یک عالم از علمش بهره ببرد بهتر از هفتاد هزار عابد است، خاطرنشان کرد: طلاب در زندگی دنیوی خود با عمل کردن به قرآن و روایات مورد رضایت خدا قرار گیرند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در پایان، خدمت کردن به طلاب را توفیق الهی دانست و بیان داشت: مسئولان حوزوی تمام سعی و تلاش خود را  برای رفع مشکلات طلاب در زمینه های اقتصادی و تهذیبی انجام داده اند و برنامه ریزی های خوبی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha