دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه به دنبال کارهای نرم افزاری و تربیت نیروی انسانی دینی است و انتظار می رود که نهادهای انقلابی در این زمینه از منظر سخت افزاری و ظرفیت سازی برای توسعه فعالیت های حوزوی بیشتر همراهی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، در دیدار مدیرکل ستاد فرمان اجرایی امام خمینی(ره) خراسان رضوی، با اشاره به رسالت این ستاد که سنخیت و مشترکاتی در عرصه محرومیت زدایی با حوزه علمیه دارد، توضیح داد: حوزه علمیه به دنبال کارهای نرم افزاری و تربیت نیروی انسانی دینی است و انتظار می رود که نهادهای انقلابی در این زمینه از منظر سخت افزاری و ظرفیت سازی برای توسعه فعالیت های حوزوی همراهی کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به نکته هدایت دینی و سیاسی در حوزه علمیه به عنوان قاعده نظام اسلامی همراه با خدمت به مردم و اجتماع تاکید دارند، ابراز کرد: فلسفه بعثت پیامبران الهی که حوزویان نیز وارثان آنان محسوب می شوند، بر اساس انجام همین رسالت هدایتی و خدمت اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در همین راستا، گفت: در حدود ۵ سال گذشته فعالیت های گسترده ای در عرصه تربیت نیروی انسانی که به عنوان پایه ای ترین و اساسی ترین زیرساخت ها محسوب می شود، از سوی حوزه علمیه خراسان انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با ابراز خرسندی از اینکه این حوزه امروز شاهد به ثمر نشستن فعالیت های چند سال اخیر است و تنوع متناسب با شرایط فعلی وجود دارد، ابراز کرد: با این اقدامات، بازتاب و تاثیر بسیار مثبت و تصویر سازنده ای از دین و روحانیت و اطمینان و اعتماد بیشتری در میان افراد مختلف جامعه را شاهد هستیم.

وی نیازسنجی در عرصه های مختلف را لازم دانست و بر تربیت نیروی انسانی با توجه به آن تاکید و خاطر نشان کرد: باید درباره اندیشه، دین، روح و روان مردم که از حساسیت خاصی برخوردار می باشد، دقت کرد زیرا گمراه شدن انسان ها در واقع نوعی قتل محسوب می شود و در مقابل، بنا به تعبیر روایت، احیاگری درست همان هدایت ایشان است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه مهمترین محرومیت را در زمینه فرهنگی عنوان و اظهار کرد: با همین رویکرد، طلاب جهادی تحت نظر قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این حوزه کارهای بسیار خوب نرم افزاری و سخت افزاری به صورت مشترک در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد انجام داده و می دهند.

وی بر همکاری مشترک بیشتر و گسترده تر از گذشته حوزه علمیه خراسان از لزوم همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با رویکرد خدمت فرهنگی برای انتقال مفاهیم و آموزه های اسلام ناب به مردم در کنار خدمت سخت افزاری گفت و تعامل با دستگاه های نظام اسلامی را از تاکیداتی دانست که نتیجه بخش و عملیاتی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: نهادهای حوزوی و نظام می بایست نقش خود را در جمهوری اسلامی به خوبی ایفا کنند تا جلوه های امید را در دل مردم بتابانند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha