جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام احمد حاتمیان - سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در برداشت از قرآن، احادیث و کتب های مذهبی اختلاف نظرهایی وجود دارد که این امر طبیعی است و نباید هرگز این موضوع ریشه و بانی اختلاف بین برادران دینی و تنش در جامعه گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام احمد حاتمیان، امروز در نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی با عنوان «نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی» که در سالن اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: هر گروه و قشری در دنیا با توجه به مسئولیت هایی که بر عهده گرفته است با برخی از مشکلات و دشواری ها روبرو می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در این بین کار عالمان دینی که وظیفه نشر معارف الهی و اسلامی را دارند بسیار مشکل تر و پیچیده تر است.

این ا ستاد حوزه علمیه بیان داشت: زمینه‌های تبلیغ و ترویج و تبیین دین با چالشهای متعدد مواجه شده که اصل تبلیغ و تبیین و انجام ماموریت و رسالت را با مشکلاتی مواجه کرده است

حجت الاسلام حاتمیان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اگر جامعه هدف مورد تبلیغ دچار برخی از مشکلات باشند کار تبلیغ و پذیرش محتوا برای آنان بسیار سخت می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: لذا باید گفت که در شرایط سخت در جامعه پذیرش معارف و تبلیغات دینی برای افراد آسان نیست و این خود کار مبلغین را سخت تر از همیشه می کند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: نشست امروز به منظور دست یابی به راهکاری بهتر برای انجام امور تبلیغی است و می خواهیم که در این نشست راهکارهای عملی را شناسایی کنیم و زمینه اجرای آنها را مهیا سازیم.

حجت الاسلام حاتمیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  اندیشه‌ها و تفکرات متفاوت و برداشت‌ها و قرائت‌های مختلف ممکن است از دین شکل بگیرد اما پذیرش باورها و اندیشه‌های دینی از وظایف انسانهای دین باور است و باید حتی کلام مخالف را هم بشنویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در برداشت از قرآن، احادیث و کتب های مذهبی اختلاف نظرهایی وجود دارد که این امر طبیعی است و نباید هرگز این موضوع ریشه و بانی اختلاف بین برادران دینی و تنش در جامعه گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha