جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سردار حسن رستگار پناه

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ضد انقلاب هیچ کدام از اهداف خود علیه روحانیت اهل سنت در مناطق غربی را نتوانستند عملی کنند و با بن بست رو به رو شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار حسن رستگار پناه، رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح در نشست تکریم مقام و تبیین نقش شهدای روحانی اهل سنت در حفظ و نشر ارزش‌های اسلامی و انقلابی که با حضور جمعی از علمای اهل سنت برگزار شد، اظهار داشت: عمق اعتقاد مردم کردستان به روحانیت مثل نفس کشیدن است؛ روحانیت خود را جزو لاینفک مردم می‌داند و در کلیه امورات زندگی مردم تعاملات آنان وجود دارد.

وی افزود: اصلی‌ترین حرکت رژیم پهلوی در تقابل با جامعه روحانیت بحث ترویج بی‌دینی و لائیک کردن مردم بود. آن‌ها قصد ترویج تفکر مارکسیستی و لائیک را در مناطق غرب کشور داشتند. آنان بعد از انقلاب اصلی‌ترین مانع برای رسیدن به اهداف خود را روحانیت می‌دیدند. مهمترین حافظ دین و عناصر مردم را روحانیت می‌دانستند و هدفمند حرکت‌هایی انجام دادند.

سردار رستگار پناه با اشاره به برنامه ضد انقلاب برای روحانیت در غرب کشور تصریح کرد: اولین کار تهدید دائمی ضد انقلاب بود. دومین اقدام تلاش برای انحراف و همراه کردن روحانیت با خود بود. سومین کار بی‌اعتبار کردن آنان بین مردم بود که هیچ کدام را نتوانستند عملی کنند و با بن بست رو به رو شدند.

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: روحانیت در مقابل اهداف ضد انقلاب ایستادگی و صبوری کردند، متانت به خرج دادند. بسیاری از آنان با وجودی که با حداقل امکانات زندگی می‌کنند، اما دست از تلاش و مجاهدت در طول ۴۰ سال انقلاب برنداشتند و امروز می‎بینیم در دورترین روستاهای اهل سنت در کنار مردم نماز جماعت برپا می‌کنند و همراه با انقلاب هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha