شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر شهریاری در دیدار با امام جمعه اهل سنت روانسر

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: امروز دشمن شناسی یکی از وظایف اصلی علما است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، در ادامه سفر به استان کرمانشاه، با حضور در شهرستان روانسر با ماموستا ملاسید محمد محمدی امام جمعه اهل سنت روانسر و اعضای شورای روحانیت شهرستان روانسر دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در این دیدار با بیان اینکه اولین گام اختلاف، مشاجره است، اظهار داشت: مشاجره یکی از ابزارهایی است که دشمن از آن برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین فرق اسلامی استفاده می کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: یکی از ویژگی های دشمن این است که همواره سعی می کند با ایجاد قتل، کشتار، ترور، نزاع و تکفیر میان مذاهب اسلامی افتراق ایجاد کند.

وی تأکید کرد: دشمن با ایجاد اختلاف و افتراق بین گروه ها و اقوام مختلف سعی می کند بی حکومتی را در کشورهای اسلامی حاکم کند. وقتی کشوری حاکم نداشته باشد، دشمن به راحتی می تواند اهداف استکباری، مالی و فرهنگی خود را دنبال کند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان اینکه امروز دشمن شناسی یکی از وظایف اصلی علما است، اظهار داشت: اگر عالمی در یک گوشه ای از جهان اسلام کلامی بگوید و به واسطه کلام او جوانی گمراه شود و کار انتحاری انجام دهد آن عالم باید در روز آخرت پاسخگو باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: افراطی گری چه در شیعه و چه در اهل سنت بازی در زمین دشمن است و منشأ کار آنها را باید در آمریکا و انگلیس جستجو کرد.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همکاری با حوزه های علمیه شیعه و سنی برای توسعه و تقویت مدارس علمیه تقریبی و تربیت طلبه ی تقریبی است.

در ابتدای این دیدار نیز ماموستا ملاسید محمد محمدی امام جمعه روانسر طی سخنانی ضمن خیر مقدم به دبیرکل مجمع جهانی تقریب و هیات همراه، اظهار داشت:  امروز ضروری است که مسلمانان علیه اهداف شوم دشمنان برای ایجاد اختلاف و درگیری در جهان اسلام برخیزند.

وی تأکید کرد: امروز دشمنان اسلام بعد از شکست برای حذف اسلام، به فتنه انگیزی میان فرق اسلامی روی آورده اند و با توطئه شیعه هراسی و سنی هراسی بر سر راه اتحاد اسلامی مانع تراشی می کنند.

در پایان این دیدار اعضای شورای روحانیت شهرستان روانسر به بیان دیدگاه های خود پیرامون وحدت و تقریب و برخی مسائل پیرامون تقریب در سطح شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha