جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد پرلیس در مالزی به طور کامل بازگشایی می‌شوند

حوزه/ ایالت پرلیس در مالزی از فردا، جمعه به تمامی مساجد اجازه می‌دهد برای اقامه نماز بازگشایی شوند و نمازهای جماعت در تمامی مساجد این کشور برپا خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از malaymail، مساجد ایالت پرلیس، کوچکترین ایالت در مالزی در ساحل غربی این کشور، از فردا به طور کامل بازگشایی خواهند شد.

سید فیض الدین جمال الله مقام مسئول در پرلیس در این باره گفت: فعالیتهایی شامل گفتگوهای مذهبی، کلاس‌ها و غیره از این پس مجاز است. از صبح فردا همچنین در یک روند کنترل شده، نمازها اقامه خواهند شد.

وی امروز در این باره به نقل از یک بیانیه صادر شده توسط شورای دینی اسلامی و سنتی مالایی پرلیس گفت: همه فعالیتها مجاز است و روش‌های عملیاتی استاندارد مانند استفاده از ماسک صورت، فاصله فیزیکی حداقل یک متر ، آوردن سجاده نماز شخصی، وضو گرفتن قبل از رفتن به مسجد و سایر موارد نیز باید رعایت شود.

سید فیض الدین که رئیس این شورا نیز هست همچنین اظهار داشت که زنان و کودکان زیر ۱۲ سال نیز مجاز به حضور در مساجد خواهند بود.

با این حال، وی گفت که اعیاد، اقامت شبانه و فعالیت‌های اجتماعی غیرسازگار با دستورالعمل‌های صادر شده توسط وزارت بهداشت و شورای امنیت ملی مالزی مجاز نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha