یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام فلاح شیروانی

حوزه/ عضو هیات امنای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جامع ترین، متعالی ترین، عینیت گراترین و ژرف ترین تفسیر از اسلام را همین انقلاب اسلامی ارائه داده است، این انقلاب یک ایده و ماموریت بزرگ و حادثه بالنده جاری است و به ملت ایران هدف داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح، امروز در اجلاسیه گفتمان مشترک مبلغات و فعالان فرهنگی با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد به تشریح و ارائه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و وظیفه آحاد مردم به ویژه نسل جوان در قبال این بیانیه مهم پرداخت.

وی گفت: یک طرح مهم و اساسی از بیانیه گام دوم انقلاب استخراج می شود که این طرح محوری و فراگیر محدود به افراد خاص یا منطقه خاصی نیست و ادعای ما این است که بسیار کلیدی و منطبق بر کانون نیازهای روز است و عنوان کلی آن عبارتست از" طرح راهبردی رهبری مبنی بر قیام جوانان برای ساختن ایران" است.

وی گفت: باید مشخص شود که این طرح چیست؟ این طرح یک دعوت جدی حضرت آقا برای جوانان است؛ خوشبختانه این بیانیه گام دوم انقلاب به صورت کاملا هوشمندانه در یک زمان خوب صادر شد ولی متاسفانه ما این بیانیه را به صورت یک بیانیه عملیاتی دنبال نکردیم.

عضو هیات امنای سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان ساخت: متاسفانه در عین اینکه دارایی های این بیانیه مهم را دیدیم اما خود بیانیه را به صورت دعوت راهبردی مقام معظم رهبری دیده نشد که در این میان سه بحث مهم و کلی مطرح می شود، اول ترسیم از این دعوت فاخر، دوم پیامدها و ثمرات این ایده پرداخته شود و سوم هم تفسیر مکتبی این حادثه.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح در ادامه سخنان خود به تبیین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران تراز معرفتی مارا بالا برد ولی به خاطر علوم انسانی غربی برخی میانه خوبی با این انقلاب شکوهمند ندارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ابتدا یک درک متعالی از هستی به ما ارائه می دهد، این انقلاب یک اندیشه، جهانبینی و درک متفاوت و متعالی از هستی را ارائه می دهد و یک سخن نو جلوی همگان قرار داد.

عضو هیات امنای سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان ساخت: جامع ترین، متعالی ترین؛ عینیت گراترین و ژرف ترین تفسیر از اسلام را همین انقلاب اسلامی ارائه داده است، این انقلاب یک ایده و ماموریت بزرگ و حادثه بالنده جاری است و به ملت ایران هدف داد.

وی ابراز داشت: بدون انقلاب اسلامی اندیشیدن و اقدام کردن نادانی است چرا که مهم ترین موضوع تامل و رصد و ارزیابی و چاره اندیشی در عرصه های گوناگون در مبانی این انقلاب اسلامی دیده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح با بیان اهمیت پای کار آمدن همه مردم و اعتقاد قلبی امامین انقلاب به  توانایی های مردم گفت: دیدگاه امام و رهبری این است که اگر همه مردم وسط کار بیایند خود خدای متعال و عنایت باری تعالی نیز وسط خواهدآمد و اگر این اراده  ملی صورت گیرد معجزه صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha