دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امر به معروف

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: با عنایت به کلام نورانی اهل بیت(ع) متوجه می شویم که بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را دچار خسران عظیم می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، زهرا مختاری طی سخنانی در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر که به همت پایگاه بسیج حضرت خدیجه کبری(س) برگزار شد، اظهار داشت: امروزه یکی از مهم ترین مباحث بصیرتی در جامعه باید ناظر به احیای فریضه امر به معروف باشد.

وی افزود: بر اساس آیات نورانی قرآن کریم، یکی از ویژگی های امت نمونه، اهتمام اعضای آن جامعه به امر به معروف و نهی از منکر است، کما این که بر اساس کلام پیامبر اعظم(ص)، ترک امر به معروف و نهی از منکر باعث از بین رفتن برکات و تسلط اشرار و انسان های پست بر جامعه می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین بر لزوم تبیین صحیح مراتب و شرایط امر به معروف و نهی از منکر به خصوص در مواجهه با نسل جدید جامعه تأکید کرد و گفت: امام باقر(ع) در حدیثی می فرمایند:" امر به معروف و نهی از منکر، راه انبیاء و طریق صالحان و دو فریضه بزرگ الهی است که بقیه فرائض با آنها برپا می شوند و به وسیله این دو، راه ها امن گشته و کسب و کار مردم حلال می شود. به این وسیله حقوق افراد تأمین می گردد و در سایه آن زمین ها آباد شده و از دشمنان خدا، انتقام گرفته می شود".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha