چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام عابدی نژاد گفت: با همکاری امور بین الملل حوزه علمیه قم در صدد هستیم تا مبحث ولایت فقیه را به زبان های مختلف در بین کشورهای دیگر ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین امین رضا عابدی نژاد در دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی که از طرف مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی، امروز در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، گفت: در سایه سار نظام توحیدی است که ابواب برکات معنوی و مادی بر روی جامعه گشوده می شود و بزرگترین وظیفه و رسالت ما دفاع و محافظت از این نظام توحیدی است.

قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی تاکید کرد: آموزش، پژوهش و ترویجی سه پایه اصلی مرکز تحقیقات حکومت اسلامی است و در بخش آموزش شبکه استانی ولایت فقیه راه اندازی شده است تا با استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در سراسر کشور امر ولایت فقیه را نشر و ترویج کنند.


به گفته وی، شبکه استانی ولایت فقیه تاکنون در ۱۰ استان کشور راه اندازی شده است.


حجت الاسلام والمسلمین عابدی نژاد یادآور شد: برگزاری ۲۰ نشست علمی در قالب وبینارهای تخصصی در مسائل روز جامعه سیاسی از فعالیت های دیگر مرکز تحقیقات حکومت اسلامی طی ماه های اخیر بوده است.


قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی تاکید کرد: تبیین نظام مسائل درباره نیازهای اساسی نظام اسلامی هم از مباحث مهمی بوده که در حوزه پژوهش و تحقیق مورد توجه بوده است و موضوعات بر اساس اولویت بندی در دست اقدام است.


وی اظهار داشت: تولیدات متناسب با فضای مجازی، درس گفتارهای کوتاه و فراخوان تولیدات چندرسانه ای هم به صورت جدی در حوزه ترویجی و رسانه ای مرکز تحقیقات حکومت اسلامی در حال انجام است.


حجت الاسلام والمسلمین عابدی نژاد تصریح کرد: با همکاری امور بین الملل حوزه علمیه قم در صدد هستیم تا مبحث ولایت فقیه را به زبان های مختلف در بین کشورهای دیگر ترویج کنیم.
به گفته وی، پاسخگویی به شبهات فضای مجازی در حوزه ولایت فقیه و حکومت اسلامی به عنوان یک اقدام مهم توسط مرکز تحقیقات حکومت اسلامی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: فراخوان سومین کتاب سال حکومت اسلامی در سال ۱۴۰۰ در سه موضوع اصلی فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی از امروز ۳۰ بهمن ماه به صورت رسمی فراخوان شده است.


قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی گفت: برای دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی ۲۳۰ اثر در قالب کتاب و پایان نامه از ۷۰ نهاد علمی به دبیرخانه ارسال شده بود که در نهایت ۳ پایان نامه و ۵ کتاب به عنوان شایسته انتخاب شده اند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha