جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ مسجد برای محل تجمع مومنان ساخته شده است، نباید این مراکز محل حضور افرادی فاقد صلاحیت و گرفتن عکس های آنچنانی شود، اگر بنا شود مسجد به خاطر حضور این قبیل افراد مرکز گناه شود، بسته شدن درب آن باید در اولویت باشد؛ برخی از این عکس های منتشر شده موجب شرم و خجالت است، عده ای تعمداً برای تخریب خانه های خدا این کار ها را انجام می دهند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجة الاسلام والملسمین سید محی الدین طاهری، ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت امیرالمومین(ع) به میزبانی مجتمع غدیر شیراز برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عزیز امنیت و تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: امیدواریم آنچه در زیارت جامعه نسبت به ائمه(ع)، حضرت امام هادی ع به ما آموزش داده‌اند عمل کنیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا جامعه روحانیت جلسه‌ای نداشته است، اضافه کرد: با توجه به درخواست رئیس بنیاد غدیر استان فارس، جلسه جامعه روحانیت شیراز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) در مکان بنیاد غدیر برگزار شد.

دبیرجامعه روحانیت شیراز در خصوص جایگاه ولایت عنوان کرد: باید موضوع ولایت مداری و در مسیر ولایت بودن را دنبال کنیم؛ باید ولایت حضرت علی(ع) را تبیین کرد، چراکه دشمنان هجمه های بسیاری را علیه ولایت انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه ولایت بسیار جایگاه عظیمی است که کمتر مورد توجه قرار میگیرد ، از این رو اگر به آن توجه صورت گیرد، قطعاً به موفقیت های بیشتری دست پیدا خواهیم کرد، باید بر روی جایگاه ولایت فقیه که در امتداد ولایت انبیاء و اولیاء الهی است کار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری بیان کرد: باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را تبیین کنیم، به ویژه اکنون که در ایام انتخابات قرار داریم به این واقعیت توجه داشته باشیم که اگر انتخاباتی پرشور برگزار شود شمشیری برنده در مقابل دشمن خواهد شد، اگرچه ممکن است انتخابی غلط بوده باشد اما اصل انتخابات مشکل ندارد، باید این معنا را تبیین کنیم.

وی بیان داشت: در موضوع برجام در واقع در یک وضعیت برزخ قرار داریم، عده ای به دنبال این هستند که بگویند راهی برای کشور نمانده تا دست به دست آمریکا دهیم، یک دیدگاه هم دیدگاه مقام معظم رهبری است؛ آقا می فرمایند عملا باید آنان برگردند تا ما جلو برویم؛ نظر جامعه روحانیت شیراز در برجام نظر مقام معظم رهبری است، ما لطمه های بسیاری را از برجام متحمل شدیم، همه بخش ها را وابسته کرده اند.

تولیت آستان مقدس حرم سید علاءالدین حسین(ع) همچنین در خصوص فضای مجازی ابراز کرد: باید فضای مجازی آموزش داده شود، باید یک کارگاه آموزشی سواد رسانه را برگزار کنیم، تا بتوانیم در فضای مجازی شبهات را برطرف کنیم.

وی، امر به معروف را مورد توجه قرار داد و گفت: باید بتوانیم تبیین کنیم که امر به معروف را چگونه انجام دهیم و اینکه امر به معروف امروز به چه صورت است و در گذشته به چه صورت بوده است، امروز جایگاه روحانیت با 50 سال گذشته متفاوت است، امروز در رأس نظام روحانیت است از این رو باید بدانیم چگونه امر به معروف می کنیم.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه تصریح کرد: بر اساسِ اساسنامه جامعه روحانیت بنا بر این است، در ارتباط با مسائل اجتماعی و سیاسی و ... از سوی این جامعه موضع مناسب گرفته شود و بر همین اساس، مواضع جامعه روحانیت به طور کلی از سوی دبیر و رئیس جامعه روحانیت اعلام می شود و مواضع اعضاء در امور مختلف موضع شخصی آنها است، اگرچه از وظایف جامعه روحانیت است که از مواضع به حق اعضا دفاع کند.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، عنوان کرد: طبعاً مجموعه های مختلفی آغاز به فعالیت می کنند و به دنبال آن هستند که حمایت هایی را از روحانیت بگیرند، نباید جایگاه روحانیت تنزل و یا خدشه دار شود، جایگاه روحانیت اِشراف بر مجموعه های مختلف و نظارتی است، گروه هایی در شیراز در آستانه انتخابات شکل می گیرد، برخی در صدد استفاده از جایگاه روحانیت و پیش بردن اهداف خود با نام روحانیت هستند، بعضی از این گروه ها در زمان هایی داغ ترین و انقلابی ترین شعارها را می دادند، اما به محض گرفتن پست در دولت فعلی سکوت محض را انتخاب کردند، این قبیل افراد مجموعه ها به دنبال پنهان شدن زیر چتر بعضی از روحانیون برای رسیدن به منافع خودشان هستند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن ابراز گلایه از اوقاف و میراث فرهنگی گفت: مراکز تاریخی و مساجد تاریخی نباید محل تجمع افرادی که مشکل دارند باشد؛ مسجد نصیر الملک و مسجد وکیل توسط خاندانی احداث شده است که خدمت های معنوی زیادی را به شیراز کرده اند؛ مسجد برای محل تجمع مومنان ساخته شده است، نباید این مراکز محل حضور افرادی فاقد صلاحیت و گرفتن عکس های آنچنانی شود، اگر بنا شود مسجد به خاطر حضور این قبیل افراد مرکز گناه شود، بسته شدن درب آن باید در اولویت باشد؛ برخی از این عکس های منتشر شده موجب شرم و خجالت است، عده ای تعمداً برای تخریب خانه های خدا این کار ها را انجام می دهند؛ مسجد جای پول در آوردن نیست؛ مسجد محل آدم شدن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha