یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید جعفر طباطبایی

حوزه/ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: لیلة الرغائب فرصتی طلایی برای استجابت دعا و ضیافتی برای خواستن بهترین آرزوهاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی، در سلسله جلسات تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که امشب در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: رجب ماهی مبارک و ماه عبادت و بندگی خدا است و دعای انسان در این شب نورانی مقرون به استجابت است.

وی تصریح کرد: امشب یکی از بهترین و پرفضیلت ترین شب های سال است و نیمه های شب بهترین اوقات برای دعا و طلب حاجت از درگاه خداوند است، کسی که در این شب دست به دعا بردارد خداوند خواسته او را به اجابت می رساند.  

این کارشناس دینی افزود: هر چند پشت هر دعای انسان مومن استجابت خداوند نهفته است ولی برای اینکه دعای انسان به استجابت نزدیک تر باشد باید شرایطی رعایت شود که از جمله این شرایط، زمان دعا کردن است.

وی ابراز کرد: زمانی که برادران حضرت یوسف(ع) از ظلمی که به برادر خود روا داشته بودند پشیمان شدند، از پدر خواستند برای آنها دعا و طلب مغفرت کند و حضرت یعقوب(ع) به آنها وعده داد تا برایشان طلب مغفرت و آموزش کند.  

حجت الاسلام طباطبایی عنوان کرد: حضرت یعقوب(ع) می توانست همان موقع برای فرزندان خود دعا کند ولی دعا کردن را به نیمه های شب که دعا به استجابت نزدیک تر است موکول کرد.

وی یکی دیگر از عوامل موثر در استجابت دعا را مکان دانست و اظهار کرد: مکان های مقدس مانند مشاهد مشرفه به ویژه زیر گنبد حرم مطهر سیدالشهدا(ع) و همچنین قسمت بالای سر حرم مطهر امام رضا(ع) نیز مکان هایی است که طبق روایات معصومین(ع) دعا در این مکان ها به اجابت بسیار نزدیک است.

سخنران حرم مطهر رضوی یکی از بهترین دعاها در این شب مبارک و با فضیلت را دعا برای سلامتی و فرج امام زمان(عج) دانست و ابراز کرد: کسانی که در این شب نورانی توفیق عبادت پیدا می کنند بهتر است دعا برای سلامتی و فرج امام زمان(عج) را در راس دعاهای خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha