جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سجاد امیری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه زنگنه تویسرکان با تاکید بر اینکه باید بیانیه گام دوم را یک منشور تمدن ساز برای ایران اسلامی بدانیم، گفت: نه تنها در مجامع علمی، که در سراسر جامعه و در بین اقشار مختلف باید به تبیین بیانیه گام دوم بپردازیم و عامه مردم با این نوع نگاه رهبر معظم انقلاب آشنا شوند.

حجت الاسلام سجاد امیری مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به سالروز صدور بیانیه گام دوم، اظهار داشت: این بیانیه را باید یک منشور در جهت پیشرفت و ایجاد تمدن برای آینده کشور دانست و آن طور که لازم است به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: آنچنان که لازم است به این بیانیه پرداخته نشده است، البته اقداماتی همچون برگزاری جلسات و نشست‌هایی در عرصه تبیین بیانیه گام دوم در جامعه صورت گرفته، اما این فعالیت‌ها کافی نبوده و نیازمند کارهای جدی‌تری هستیم.

حجت الاسلام امیری به ارائه چند پیشنهاد در رابطه با تبیین این بیانیه در سطح جامعه پرداخت و مطرح کرد: برگزاری نشست علمی در صدا و سیما و مراکز علمی به جهت بررسی کارشناسانه ابعاد مختلف این بیانیه با حضور صاحب نظران و ارائه راهکار برای تحقق بیانیه گام دوم از اصلی‌ترین اقداماتی است که می‌توان انجام داد.

وی افزود: از دیگر اقداماتی که باید در این راستا انجام شود، ایجاد یک واحد درسی در حوزه و دانشگاه برای بررسی تخصصی و آشنا شدن طلاب و دانشجویان با این منشور است.

مدیر مدرسه علمیه زنگنه تویسرکان با تاکید بر اینکه باید بیانیه گام دوم را یک منشور تمدن ساز برای ایران اسلامی بدانیم، عنوان کرد: نه تنها در مجامع علمی، که در سراسر جامعه و در بین اقشار مختلف باید به تبیین بیانیه گام دوم بپردازیم و عامه مردم با این نوع نگاه رهبر معظم انقلاب آشنا شوند.

وی با بیان اینکه نباید از ظرفیت مساجد غافل شویم، یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت مساجد و با استفاده از مبلغان فعال، می‌تواند با در دستور کار قرار دادن تبیین و تبلیغ بیانیه گام دوم گامی مهم را در سطح جامعه بردارد.

حجت الاسلام امیری با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس و دولتمردان نیز در تصویب و اجرای قوانین باید بیانیه گام دوم را سر لوحه خود قرار دهند، گفت: انتظارات در این زمینه از مجلس فعلی که عنوان مجلس انقلابی را یدک می‌کشد، بسیار بالا است و لذا همه ما منتظر اقدام جدی از سمت آنها هستیم.

وی به اقدامات صورت گرفته در شهرستان تویسرکان توسط کادر و طلاب مدرسه شیخ علیخان اشاره کرد و اظهار کرد: در تابستان با سرکشی به ادارات مختلف، به تبیین بیانیه گام دوم متناسب با آن اداره می پرداختیم که بحمدالله بازخوردهای خوبی نیز در این زمینه دریافت کردیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha