سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مهدی طائب در سمنان

حوزه/ رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: کار پیامبران و امامان رهبری است یعنی مردم بیایند تحت امر آنها بایستند و ولایت آنها را بپذیرند و به اوامر آنها اقدام کنند و آن وقت است که دنیای انسان آخرت ساز می شود؛ در آن زمان مردم در دنیا نیز نه حیرتند و نه سرگردانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب، صبح امروز در جمع منتظران ظهور در مراسم دعای ندبه، در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) شهرستان سمنان اظهار داشت: ما یک اشتباه برداشتی در باب حضرت بقیة الله اعظم (عج) داشتیم و آن اینکه زمانی که امام زمان (عج) ظهور کند، شمشیر به دست می جنگد و دشمن را سرکوب می کند و ما را به زندگی عالی و به زندگی راحت خواهند رساند.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: اینکه امام زمان (عج) اگر ظهور کند زندگی برای بشر خوب می شود و اگر ایشان ظهور کند آن گاه است که بشر متوجه می شود زندگی یعنی چه و اینکه زمانی که ایشان ظهور کنند ملت متوجه خواهند شد که در دوران غیبت در چه ظلالت و گمراهی به سر می بردند در این شکی نیست؛ اما آیا ایشان این جامعه و این وضعیت را با فرماندهی خودشان بر نیروها ایجاد می کند یا ایشان شخص خودش همه کارها را باید انجام بدهد و دیگران بیاییند و بر سر این سفره بنشینند؟.

وی افزود: جز یک مورد خاص آیا خداوند متعال چنین مقدری داشته است؟ که انبیا و اولیا الهی بروند یک طرفه همه امور را منظم و رو به راه کنند و بعد انسانها به سر این سفره بیایند و زندگی بهشت گونه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین طائب خاطرنشان کرد: در یک مورد که مردم انتظار داشتند که چنین اتفاقی رخ بدهد؛ قوم موسی بودند که حضرت موسی آنان را حرکت داد و به سرزمین قدس که سرزمین مقدسی است آورده شدند، قوم موسی گفتند که «یَا مُوسَیٰ إِنَّ فِیهَا قَوْمًا جَبَّارِینَ؛ ای موسی، در آن سرزمین مقدس گروهی مقتدر و قاهر و ستمکار هستند و هرگز تا آن‌ها از آنجا بیرون نشوند ما داخل نخواهیم شد، هر گاه آنان بیرون شدند ما داخل می‌شویم» و قوم موسی گفتند که «اذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّکَ؛ تو و پروردگارت بروید و سرزمین را فتح کنید(وقتی که گرفتید ما می آییم)».

وی افزود: قوم حضرت موسی انتظار داشتند موسی به همراه خدا بروند اقدام کند و سرزمین را فتح کند و مشکلات را بر طرف کند و آنها در یک سرزمین راحت و پربرکت بیایند و حضور پیدا کنند؛ نتیجه این اقدام چه شد؟ خداوند متعال فرمود «قَالَ فَإِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَیْهِمْ ۛ أَرْبَعِینَ سَنَةً» این در گرو اقدام اینهاست؛ اگر اقدام نکنند چهل سال نمی گذارم وارد این منطقه شوند؛ نتیجه اینکه انتظار داشتند که حضرت موسی برود و سرزمین را برای آنان فتح کند، خداوند آنان را دچار سرگردانی کرد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: کار پیامبران و امامان رهبری است یعنی مردم بیایند تحت امر آنها بایستند و ولایت آنها را بپذیرند و به اوامر آنها اقدام کنند و آن وقت است که دنیای انسان آخرت ساز می شود؛ در آن زمان مردم در دنیا نیز نه حیرت و نه سرگردانی دارند.

وی افزود: برخی تصور می کنند که زمانی که امام زمان(عج) ظهور می کند می فرماید «أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم اَنَا بَقیَّةُ اللّه» و شمشیر می کشند و از همان آغاز بر سر راهشان هرچه که دشمن هستند می کشند و وقتی حضرت می آیند، گردن کلفت ها به زمین می خوردند و آن وقت ما مستضعفین که در گوشه ای در مخفیگاهی هستیم یک دفعه جهان برای ما بهشت می شود؛ اصلا چنین چیزی سنت الهی نیست و قرار نیست که امام زمان(عج) شمشیر بزند.

حجت الاسلام و المسلمین طائب گفت: امام زمان(عج) مانند پیامبر اکرم(ص) است و پیامبر اکرم(ص) مأموریت داشت که قوم را از ظلالت نجات بدهند، گفتند چگونه نجات پیدا کنیم؟ گفتند که به اوامر بنده عمل کنید به اوامر حضرت عمل کردند حمله شد، حضرت فرمود دفاع کنید، دشمن آمده بود که این امام هدایت را شهید کند، یاران آن حضرت ایستادند جلو که دشمن دستش به پیامبر اکرم(ص) نرسد، در جنگ بدر و جنگ احزاب و جنگ خیبر نگذاشتند که دست دشمن به پیامبر اکرم(ص) برسد اما در جنگ احد پیامبر اکرم(ص) را تنها گذاشتند و نتیجه آن این شد که پیامبر اکرم(ص) تا مرز شهادت جلو رفتند.

وی افزود: امام زمان(عج) هم مانند پیامبر اکرم(ص) است و قرار نیست که شمشیر بزند و یا بجنگد، کار  امام شمشیر زدن نیست، خدا رحمت کند حضرت امام راحل را، ایشان رهبر حرکت انقلاب بود اما هیچ گاه تفنگ به دست نگرفت، در زمان جنگ فرماندهان لشکر هیچ گاه تفنگ به دست نگرفتند، درست است که در خط مقدم حضور داشتند اما کار آنها جنگیدن نبود بلکه فرماندهی و هدایت است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: امام زمان(عج) کارش فرماندهی و هدایت است نه جنگیدن در خط مقدم، اگر یک زمانی شنیدید که یک امامی شمشیر به دست گرفته و در خط مقدم در حال جنگیدن است به واسطه این است که یار نداشته است، مانند امیرالمؤمنین امام علی (ع) در زمان پیامبر اکرم(ص) که امام علی (ع) سرباز پیامبر اکرم(ص) بود که می جنگید تا پیامبر اکرم(ص) سالم باشد و شمشیر نزنند، بالاترین حامی پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین امام علی (ع) بودند.

وی تصریح کرد: این برداشت اشتباه بوده است که همیشه در طول تاریخ تفکراتی مانند انجمن حجتیه می گویند یک گوشه ای بنشینید و دست روی دست بگذارید و منتظر باشید تا امام زمان(عج) بیایند و ما را نجات بدهند؛ خداوند متعال فرموده است «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم» یعنی ما باید بیاییم و بایستیم تا تیر سمت ما بیایید و سپر جان امام باشیم، تا امام معصوم و یا همان عصاره خلقت بیایند و پا به عالم هستی بگذارند، اما منتظر این هستیم تا عصاره خلقت یعنی امام معصوم بیایید و دنیا را از ظلم و جور نجات بدهد و دنیا برای ما بهشت شود.

حجت الاسلام و المسلمین طائب گفت: حضرت امام راحل فرمودند «باید بیایید جلو و شاخ استکبار را بشکنید»، تا شاخ استکبار را نشکنیم انتظار ما شعار است و انتظار حقیقی این است که شاخ استکبار را بشکنیم. بعد اینکه امام راحل آمدند و انقلاب اسلامی شکل گرفت، این ملت ما و به تبعیت آن دیگران به این خط آمدند و این گام اول برداشته شد و در گام اول و دوم باید به هدف فکر کنیم و یک هدف در انقلاب هست و آن اینکه باید به ندای «هَلْ مِنْ ناصِر» امام زمان (عج) پاسخ دهیم؛ امام حسین (ع) در روز عاشورا آخرین نفری بودند که شمشیر می زدند زیرا تا آخرین نفر باید فرماندهی کند، در آخرین مرحله حتی سوار بر اسب حضرت فرمودند که «هَلْ مِنْ ناصِر» یعنی اینکه اگر کسی برای یاری مانده باشد از این قیام جا نماند؛ امام راحل و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی به «هَلْ مِنْ ناصِر» امام زمان (عج) پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha