جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دولت بایدن دیشب تصمیم دولت ترامپ در مورد فعال کردن مکانیسم ماشه را لغو کرد گفت: این موضوع شکستی بزرگ برای آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به ولادت امام علی (ع) و تبریک این عید بزرگ، گفت: سیره حضرت علی(ع) در جامعه امروزی ما مثال زدنی است. 

وی سپس به مراسم اعتکاف اشاره کرد و ادامه داد: هر کسی با ایمان و اعتقاد معتکف شود، گناهانش بخشیده می‌شود، اما با توجه به شرایط کشور و ویروس کرونا، مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد و خدا خودش کمک کند تا سال بعدی از آن برخوردار شویم.  

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه روز پدر نزدیک است و نباید صرفاً به اهدای یک گل و هدیه اکتفا کنیم، گفت: چرا با یک مریضی و ناتوانی بلافاصله والدین خود را به خانه سالمندان می‌فرستیم؟ نباید اجازه دهیم خم به ابروی آنها بیاید، همین که حرف آنها را زمین نگذاریم بزرگترین هدیه خواهد بود.  

وی سپس به ولادت امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) فرمودند این مولود برای شیعه بسیار با برکت است. آن حضرت با تحمل سختی‌های بسیار، ذهن شیعیان را از وسوسه‌های شیطان دور کردند. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره بر اینکه برخی‌ در این دو روز با من تماس گرفته و از تعطیلی آرامستان‌ها گلایه داشتند، گفت: به عقیده من می‌توانستیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که زیارت اهل قبور انجام گیرد، زیرا جاهای زیادی هستند که هم باز است و هم شلوغ و هم هیچ کنترل و نظارتی روی آنها نیست، ولی در مقابل در یک روز مهم آرامستان‌ها را می‌بندیم، در حالی که با یک برنامه‌ریزی می‌توانستیم با مردم همراه شویم.  

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، بیانات رهبری در دیدار با مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق تاکیدات ایشان، نسخه علاج مشکلات، مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست و اصلح است و این نگاه رهبری به مشارکت حداکثری ابزاری نیست بلکه متکی به مردم‌سالاری و جمهوریت است  که جز لاینکف اسلام  است. 

وی متذکر شد: انتخاب درست نکته دیگر علاج مشکلات است که باید به زمینه و شرایط دقت لازم شود.  

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم سپس به انتخابات سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: طبق بیانات حضرت آقا نسخه علاج مشکلات، مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست و اصلح است. 

وی افزود: انتخابات رکن مهم در اسلامیت نظام و مردم سالاری است و در انتخاب درست باید شرایط را در نظر گرفت. 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: کودتای انگلیسی سوم اسفند سرآغاز سیاهی تاریخ است، این روز یکی از مقاطع مهم و عطف تاریخ و کودتای سوم اسفند رضان خانی است که با ورود قزاق‌ها، احمدشاه از ترس مجبور شد رضاخان را به عنوان فرمانده کل قوا منصوب کند. این کودتا بعدها به کودتای سوم اسفند معروف شد که از جمله رویداد تاریخی می‌باشد. 

وی با تاکید بر اینکه دو تحریف بزرگ در این کودتا وجود دارد، توضیح داد: مهمترین آن، انکار نقش انگلستان در کودتای سوم اسفند است، به طوری که رضاشاه در جلسه‌ای شخصاً اظهار کرده بود که من را انگلیسی‌ها آوردند. البته اساسا در ایران چنین حرکتی نمی‌توانست صورت بگیرد و تائید انگلیس را نداشته باشد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: القای مفید انگاری کودتای سوم اسفند از جمله دیگر تحریفات است که برخی به آن معتقدند، در حالی که سیاست انگلیس اساسا بر نابودی ایران بود و امروز نیز سیاست محدود کردن، نابود کردن و کوچک کردن ایران را در دستور کار دارد و همچنان قدرتمندان نمی‌توانند یک ایران قدرتمند در منطقه را تحمل کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان، یاد شهید اهل میانه که در تفحص شهدا روی مین رفته و به شهادت رسید را گرامی داشت.  

تصمیم بایدن در لغو مکانیسم ماشه شکستی بزرگ برای آمریکا است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha