پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: مسیر انقلاب، مسیر مقاومت در مقابل دشمنان بوده و این مسیر، مسیر پیروزی است.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه سلفچگان با اشاره به حلول ماه رجب اظهار داشت: یکی از سفارشات در ماه رجب طلب کردن و درخواست آمرزش از خداوند متعال است.


وی ادامه داد: لازمه تحصیل تقوا هم توبه و آمرزش گناهان و تصمیم بر ترک گناهان و انجام واجبات است؛ لذا ماه رجب فرصت بسیار مناسبی است که انسان بتواند با توبه و استغفار متقی‌تر از همیشه زندگی کند.


حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: یکی از اسباب آمرزش و بخشش گناهان توبه و استغفار است اما خداوند متعال اسباب دیگری را هم برای آمرزش گناهان قرار داده است که اتفاقاً زمینه برخی از آنها در ماه رجب بسیار آماده‌تر است مانند ذکر فضایل حضرت امیر المومنین (ع) که در ایام ولادت آن حضرت قرار داریم که وجود مقدس پیغمبر اکرم ص می‌فرماید: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی جَعَلَ لِأَخِی عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَضَائِلَ لَا یُحْصِی عَدَدَهَا غَیْرُهُ (خداوند برای برادرم علی بن ابیطالب فضیلت‌هایی قرار داده که غیر از خودش نمی‌تواند آنها را شمارش کند)


وی در خطبه دوم نمازجمعه شهر سلفچگان بیان داشت: بزرگ‌ترین مشکل جامعه امروز ما دوری از یاد خداست، این نقص را، هم در عملکرد بسیاری از مسئولین مشاهده می‌کنیم و هم در مردم و خودمان می‌بینیم چرا همه چیز را با مادیات در دنیا نگاه می‌کنیم و غافل از این هستیم که اگر خدا بخواهد و به چیزی برکت بدهد دو تا به‌تنهایی ده تا می‌شود.


 حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: اما اگر امید و نگاه ما به خداوند باشد کارهای غیرممکن ممکن می‌شود. چه کسی تصور می‌کرد یک عالم از شهر قم علیه حکومت شاهنشاهی ایران اقدام کند و منتهی به سقوط رژیم و پایه‌گذاری نظام پر افتخاری مثل انقلاب اسلامی شود؟ اما دوری از یاد خداوند و تکیه و اعتماد به غیر خدا هم می‌تواند همه داشته‌ها را از بین ببرد چون روایت می‌گوید اگر کسی به غیر خدا اعتماد کرد خدا به همان واگذارش می‌کند. عزیزان یکی از مسائل واضح روزگار ما در این چند سال این است که افرادی امور را به دست گرفتند که اعتمادشان به غیر خدا و آن هم به دشمن خدا و اسلام بود نتیجه باید چه چیزی بشود؟


وی با بیان این‌که مسیر انقلاب مسیر مقاومت در مقابل دشمنان بوده و است و این مسیر، مسیر پیروزی است، تصریح کرد: ما در این سال‌ها تجربه کردیم که در ارتباط با دشمنانمان از راه منطق و قانون و خرد نمی‌توانیم به نتیجه برسیم اما اگر شبیه دفاع مقدس هشت‌ساله در مقابل آنها بایستیم قطعاً پیروز خواهیم شد یعنی همین مسیری که مجلس برای برجام و برنامه هسته‌ای در پیش گرفت یعنی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران.


امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: خیلی‌ها تصور می‌کردند با آمدن بایدن به‌سرعت تکلیف برجام روشن می‌شود اما بعد از دو ماه غیر از حرف چیز دیگری ندیدیم؛ لذا تمام صاحب‌نظران قبول دارند که اقدام مجلس در این زمینه کاملاً دقیق و بهنگام و بازدارنده بوده است و پنجم اسفند موعد ضرب‌الاجل کشور برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و توقف اجازه بازرسی‌های بی‌حدوحصر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود.


وی افزود: نکته ضروری این است که تمام مسئولان در همه سطوح موظف‌اند طبق نقشه راه ترسیمی از سوی رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۹۹ عمل کنند و یک‌صدا بر همین مسیر پیش بروند محور فقط فرمایش رهبری است که فرمودند ابتدا باید طرف مقابل به‌تمامی تعهداتش عمل کند تا ما هم به تعهدات خود در برجام برگردیم.


امام‌جمعه سلفچگان خاطرنشان کرد: مسیر انقلاب مسیر اقتدار و مقاومت است و ما تمامی افتخاراتمان را در این راه به دست آوردیم افتخارمان در تشکیل انقلاب، افتخاراتمان در دفاع مقدس افتخاراتمان در دفاع از حرم همگی به برکت مقاومت در مقابل دشمنان است و امروز به‌عنوان تنها کشور اسلامی مستقل و غیر وابسته هستیم و ما همه این‌ها را مدیون شهداییم، مدیون انقلابیم عزیزان از این نکته غفلت نکنیم درست است که ما طلبکار بعضی یا بسیاری از مسئولین هستیم که با کم‌کاری و عدم تلاش لازم و یا مسائل دیگر خیانت کرده‌اند اما بدهکار انقلابیم این را دقت کنیم که همگی بدهکار انقلابیم حواسمان باشد دینمان را به انقلاب ادا کنیم.


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: تا انتخابات چند ماهی بیشتر نمانده راه حفظ انقلاب و حفظ این افتخارات و انجام تکلیف در برابر خون شهدا و انقلاب حضور پرشور در انتخابات است هرکدامان مکلفیم برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنیم و البته در هفته‌ها و ماه‌های پیشرو بیشتر در این موضوع صحبت خواهیم کرد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha