پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه در استان تولیدکننده روغن وجود دارد و اعلام کرده که می‌تواند تولیدات خود را افزایش دهد، گفت: به نظر می‌رسد برخی از لایه‌های پایین‌تر مدیریت با کم‌کاری بنا عصبانی کردن مردم را دارند و لذا از نهادهای نظارتی می خواهیم تا به صورت دقیق در این موضوع ورود کنند، چراکه هیچ سهل‌انگاری در این موضوع قابل بخشش نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با بیان اینکه یکی از اتفاقات مبارک در طول چهل ساله نظام جمهوری اسلامی، مشارکت مردم در صحنه های مختلف بوده، اظهار داشت: مردم این مرز و بوم اکثر مدیران را خود انتخاب می کنند و این به معنای آن است که خود مردم صاحبان اصلی کشور هستند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم تبریز، خاطر نشان کرد: همان طور که حضرت آقا فرمودند، انتخاب مردم در تعیین وضعیت اقتصادی، معیشتی و سیاسی کشور تاثیرگذار است، و لذا برخلاف مباحثی که در فضای مجازی مطرح می شود، دولت و مجلس که با انتخاب مردم به مسئولیت رسیده‌اند، در تصمیم‌گیری‌ها دخیل هستند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در آخرین انتخابات دوره پهلوی که در سال ۱۳۵۴ برگزار شد، تنها ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در آن شرکت کردند، گفت: در آن انتخابات که حتی دولت انگلستان نیز دخالت می‌کرد این میزان مشارکت وجود داشت، اما در همین کشور در سال ۵۸، بیست میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: انتخاب مدیران در عرصه های مختلف، مسئله بسیار مهمی است، چرا که فراهم شدن بستر تربیت انسان های رشید و اثر گذار در گرو این مدیران است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه تربیت امثال سردار سلیمانی‌ها یکی از هنرهای انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: در دوره پهلوی با صرف هزینه های بسیاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله ای برگزار شد، اما آیا نتیجه این اقدامات به تربیت انسان‌های برجسته ای انجامید؟

جوانان فرصت ماه رجب را برای ارتباط با خداوند از دست ندهند

وی با اشاره به اینکه تربیت شدگان انقلاب اسلامی، از چمران‌ها و همتی‌ها با نفس امام راحل بالنده شدند، خاطر نشان کرد: امروز نیز افراد مومن فراوانی در جامعه وجود دارد و لذا نباید بگوییم که آن چهره‌های شاخص تنها به ابتدای انقلاب محدود می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: امروز نیز همچون سال های اول انقلاب، شاهد حضور چهره‌های شاخص و جوان مومن انقلابی بسیاری هستیم که محصول جمهوری اسلامی هستند، همانند جوانانی که در محرم و صفر در حسینیه‌ها و مساجد حضوری پر شور دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امسال به دلیل کرونا، امکان برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد وجود ندارد، گفت: با وجود این تعطیلی اما فرصت ارتباط با خداوند هرگز از دست نمی‌رود، بنابراین در ایام اعتکاف در خانه‌های خود می توانیم به اقامه نماز جعفر طیاری که هدیه پیامبر به برادر حضرت علی(ع) است و دیگر دعاهای معمول بپردازیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با فاصله طبقاتی و ترویج این فرهنگ در جامعه تاکید دارند، گفت: مدیران نباید گمان کنند که این فرمایشات حضرت آقا تنها نصیحت است، بلکه دستوراتی است که باید عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل تبعیضی شرایط بالای شهر و پایین شهر و یا مناطق کم برخوردار است، گفت: رفع این مشکل در گرو توجه ویژه شهرداری و شورای شهر به مساله عدالت و توزیع امکانات در تمامی شهر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه البته بخشی از این مشکلات به مسائل قانونی برمی‌گردد، عنوان کرد: در کنار مسائل قانونی مسئولان باید به این سوال پاسخ دهند که چرا سنگفرش یکی از مناطق مداوم تغییر پیدا می‌کند اما در چاله های مناطق پایین شهر تغییری ایجاد نمی شود، بنابراین مدیران باید تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد، به نفع عدالت، تصمیمات جسورانه‌ای بگیرند.

روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور داشته‌اند و دارد

وی در بخش دیگری از خطبه های خود ضمن گرامیداشت یاد شهید محلاتی و روز روحانیت یادآور شد: روحانیت به تناسب جمعیت خود ۱۰ برابر سایر اقشار شهید داده است و حتی در دفاع از حرم نیز تا به امروز ۴۳ شهید را تقدیم اسلام کرده است.

امام جمعه همدان تاکید کرد: روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور داشته‌اند و دارد سختی‌های موجود تحمل و پشت سر گذاشته، چرا که می داند امروز انحرافات بسیاری وجود دارد و نباید از مسیر الهی و آگاه‌سازی جامعه جدا شد.

وی در پایان با گلایه از کمبود برخی کالاهای اساسی در استان، مطرح کرد: کمبود کالای اساسی در برخی از استان‌های همجوار نیز وجود دارد، اما این مشکل در همدان شدیدتر است و لازم است تا مسئولان اقدام جدی در این مورد انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه در استان تولیدکننده روغن وجود دارد و اعلام کرده که می‌تواند تولیدات خود را افزایش دهد، ابراز کرد: به نظر می‌رسد برخی از لایه‌های پایین‌تر مدیریت با کم‌کاری بنا عصبانی کردن مردم را دارند و لذا از نهادهای نظارتی می خواهیم تا به صورت دقیق در این موضوع ورود کنند، چراکه هیچ سهل‌انگاری در این موضوع قابل بخشش نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha