پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمانشاه تأکید کرد: حضور آمریکا و صهیونیست ها در منطقه برای امت اسلامی جز خرابی و ویرانی به دنبال نداشته است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: همانطور که مستحضرید ۴۲ سال از انقلاب شکوهمند می گذرد در این ۴۲ سال دشمنان اسلام با انواعی از روش ها درصدد بودند تا جلوی این انقلاب را سد کنند و مانع شوند که ما انقلاب را در جهان گسترش دهیم.

وی افزود: دشمنان انقلاب در ابتدا با ایجاد جنگ تحمیلی ۸ ساله و سپس با محاصره و تحریم های اقتصادی تلاش کردند مقاومت این ملت را بشکنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تأکید کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی صدام به خود جرأت داد و به استان های مرز حمله کرد اما به برکت خون شهداء و رهبری امام راحل (ره) و همچنین رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، امروز شاهد هستیم که دشمنان اسلام به عقب رانده شده اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به دستاوردهای موشکی کشورمان، افزود: ما امروز توانستیم ناو های آمریکایی را از مرزهای خود دور کنیم و این نشان دهنده اقتدار ماست و این اقتدار حاصل مجاهدت ها و مقاومت های مردم در ۴۰ سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن بیکار ننشسته، اظهار داشت: امروز دشمن با تحریم اقتصادی فشار های زیادی را به کشور وارد کرده است؛ دشمن فشار می آورد تا عزت ما را بگیرد اما نمی داند این عزت حاصل خون شهدا و مقاومت مجاهدان است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به تلاش های دشمن برای شکستن مقاومت ملت ایران، گفت: یکی از ابزارهایی که امروز در کنار تحریم اقتصادی به صورت جدی به وسیله ایادی آمریکا و انگلیس و صهیونیست دنبال می شود، ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دشمن با ایجاد جنگ تلاش می کند که این تفرقه را در جهان اسلام گسترش دهد همانطور که جنگ ۸ ساله را بر ما تحمیل یا در یمن و سوریه جنگ ایجاد کرد و این جنگ ها چیزی جز خرابی به دنبال نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه با بیان اینکه امروز دشمن از حربه جدیدی استفاده می کند، اظهار داشت: با توسعه فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای یک جنگ جدیدی علیه اسلام ایجاد کرده اند که از آن به جنگ نرم تعبیر می شود.

وی با بیان اینکه جنگ نرم این است که شما از خود دشمن سربازگیری کنید، اظهار داشت: ابزار های جنگ نرم تفنگ نیست بلکه اطلاعات و ارتباطات ابزارهای این جنگ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: امروز در شبکه های ماهواره ای افراد زیادی به کار گرفته شده اند که کار آنها اهانت به مذاهب اسلامی است تا از این طریق آتش درگیری و اختلاف میان مذاهب اسلامی را شعله ور کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه برنامه اصلی دشمن در جنگ نرم، ایجاد تفرقه است، افزود: اگر اختلاف بین امت اسلامی نباشد دشمن نمی تواند دارایی و ثروت های ما را چپاول کند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در پایان با اشاره به اتحاد و همدلی علما و مردم استان کرمانشاه، اظهار داشت: همدلی و هم افزایی علمای شیعه و سنی این استان، برگ زرینی در کارنامه استان کرمانشاه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha