جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه چغادک

حوزه/ حجت الاسلام رضا خدری، امام جمعه شهر چغادک در جمع مردم این شهر از تدوین کتاب فرهنگ مقاومت چغادک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امام جمعه چغادک، در جمع مردم این شهر بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جلوگیری از شیوع مجدد کرونا مخصوصا نوع جدید و انگلیسی آن تاکید کرد و گفت: لازم است با توجه شروع پیک چهارم کرونا مردم بیش از پیش رعایت دستورالعمل های بهداشتی را انجام دهند.

وی تبعیت از امام علی(ع) را راه رسیدن به کمال و نجات انسان عنوان کرد و گفت: یکی از مولفه‌های مهم تشیع، محبت امیرالمؤمنین(ع) است. باید دقت کنیم که بر اساس سخنان اهلبیت علیهم السلام، ادعای محبت به‌تنهایی کافی نیست، بلکه تبعیت و پیروی‌کردن لازم است و محبت واقعی هنگامی به دست می‌آید که انسان تبعیت کند.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: شیعه واقعی هم در عمل و تبعیت از مولی علی علیه السلام به دست می‌آید؛ «الشیعة من شایع علیاً»، باید دنبال او حرکت کنیم و هدف‌های او را دنبال کنیم، اگر چه هر قدر تلاش کنیم باز هم فاصله ما با امام علی علیه السلام زیاد خواهد بود ولی باید به‌ سمت آن قله باید حرکت کنیم؛ اخلاق ما، منش و رفتار ما، اعمال و شیوه معاشرت باید بر اساس زندگی علوی تنظیم شود.

خطیب جمعه چغادک با اشاره به سالروز کودتای انگلیسی رضاخان گفت: در تاریخ نهضت مردم جنوب علیه استعمار انگلیس ما می‌گوییم دولت مرکزی به مجاهدین و نیروهای مقاومت کمک نکرد ولی وقتی دقت می‌کنیم و درمی‌یابیم که دولت رضاخان توسط خود انگلیس روی کار آمده چطور توقع داریم که به مبارزین جنوب علیه انگلیس کمک کند؟

وی ادامه داد: مردم غیور جنوب و بزرگان تنگستان و دشتی و چاه‌کوتاه و چغادک با دست خالی در مقابل انگلیسی ها مقاومت کردند و سختی های زیادی را تحمل کردند ولی جلوی نفوذ قوای انگلیسی را گرفتند. که باید یاد این حماسه سازان گرامی داشته شود.

حجت الاسلام خدری گفت: در مورد تاریخ و فرهنگ و مقاومت مردم شهر چغادک کتاب خوبی الحمدلله در دست تدوین و تألیف است که إن شاءالله هویت شهر را احیا خواهد کرد و همین جا از همه مردم عزیز و نخبگان و محققان درخواست می‌کنم به این مسأله کمک کنند و چنانچه دست‌نوشته یا تصویر یا متن و مطلبی در مورد فرهنگ و تاریخ چغادک در دست دارند برای غنای بیشتر این کتاب به کار بگیرند.

امام جمعه چغادک اظهار داشت: نباید فراموش کنیم، سیاست انگلستان اساساً دائر بر نابودی ایران بود، حتی امروز هم این سیاست، یعنی محدود و کوچک کردن ایران و تجزیه ایران در دستور کار نظام سلطه است.

وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند یک ایران مقتدر و قوی را در این منطقه تحمل کنند؛ در دوره قاجار نمی‌توانستند و اکنون نیز به ده‌ها دلیل نمی‌توانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha