جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسن رضایی

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای بایدن، ملت ایران به پیمان شکن جایزه نمی دهد. چه ضمانتی وجود دارد که نفر بعد از بایدن پیمان ها را زیر پا نگذارد؟ اجرای کامل برجام و از جمله لغو همه تحریم ها، تنها راه حل پیش روی دولت بایدن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادواره شهدای یزدانشهر اصفهان گفت: خانواده های شهدا و جوانان به من می گویند ما می خواهیم به سمت جلو پیش برویم، نمی خواهیم متوقف شویم. نمی خواهیم حتی یک جوان در کشور بیکار باشد، می خواهیم هر ایرانی با عزت زندگی کند. برای اینکه متوقف نشویم، باید به سریال دولت های تکراری پایان بدهیم.

وی افزود: این دولت های تکراری با وعده دادن و با امیدهای کاذبی که مطرح نموده و برآورده نکرده اند، وضعیت کشور را به نقطه نامطلوب فعلی رسانده اند. ما در موقعیتی هستیم که همه مردم اعم از جوان و پیشکسوت باید به صحنه بیایند و استعداد و توانایی خود را عرضه کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جناح های سیاسی، ظرف اداره کشور را کوچک کرده اند، این ظرف باید بزرگ شود. وقتی ظرف اداره کشور کوچک می شود، بسیاری از مردم و نخبگان، بیرون از این ظرف می مانند. اگر ظرف اداره کشور را بزرگ کردیم، همه وارد فرایند اداره کشور می شوند و تازه جای خالی هم پیدا می شود و ممکن است برخی ایرانیان خارج از کشور یعنی کسانی که برای کار از ایران رفته اند، بخواهند برای سرمایه گذاری، اشتغال، زندگی و نقش آفرینی موثر در ساختن تمدن نوین ایرانی اسلامی به میهن بازگردند.

رضایی گفت: ایرانیان خارج از کشور، سرمایه های زیادی در اختیار دارند. هر ساله در اروپا و آمریکا برخی از هموطنان فوت می کنند و سرمایه آنها را دولت انگلیس و آمریکا تصاحب می کنند؛ در حالی که در میان این ایرانیان، افراد لایق و میهن دوست بسیار است که بازگردند و سرمایه خودشان را در وطنشان هزینه کنند و این اتفاق زمانی روی می دهد که ظرف اداره کشور را بزرگ کنیم و ظرفیت سازی های جدید را مبنای عمل قرار دهیم.

وی گفت: هنگامی که جنگ تحمیلی شروع شد، سپاه حتی چند گردان برای مقابله با دشمن نداشت. در شهریور ۶۰  که فرمانده سپاه شدم، به تمامی استان ها، امتیاز تشکیل تیپ و لشکر دادم. آنقدر تیپ و لشکر ایجاد شد که رفته رفته با کمبود نیرو مواجه شدیم. الان برعکس، با این حجم از جوانان بیکار، احساس می شود که مازاد نیرو داریم. منابع کشور بیکار است. نقدینگی کشور، معطل است. جوانان کشور بیکار هستند. زیرساخت های کشور بیکار است. چرا باید ظرفیت های گوناگون کشور، بیکار باشند؟ در انقلاب و دفاع مقدس ظرفیت های بزرگی ایجاد شد و به گونه ای بود که همه جوانان هم که وارد عمل می شدند و فعالیت می کردند، باز هم جا بود. امروزه، جای اندکی برای نقش آفرینی موثر و خلاقانه وجود دارد.

وی افزود: نمی خواهم بگویم که دولت هایی که آمده اند، کاری نکرده اند. برعکس، از همه دولت ها حمایت کرده ام تا آسیب کمتری به مردم تحمیل شود. واقعیت این است که مردم از وضعیت اداره کشور رضایت ندارند. این نارضایتی نشان می دهد که مردم می خواهند جلو بروند و متوقف نشوند.

رضایی گفت: جوانان ما برای اشتغال حاضرند صف بکشند اما صنایعی که نیروی کار بخواهد، کم است. صنایع معدنی گرفتار خام فروشی است. کشاورزی هم سنتی است و سود کشاورزی را واسطه ها می برند. این مشکلات قابل حل است و باید برای آن تدبیر اقتصادی کرد. مردم از کاهش قدرت خرید خود ناراضی هستند.

وی افزود: مردم حق دارند که به ما بگویند الان هنگام عمل است. لازم است حرف مشترک ملت و مسئولان را به آقای بایدن بگوییم. ظاهرا آقای بایدن در این ساعت های آخر می خواهد در مورد برجام صحبت هایی انجام دهد. حرف رهبر انقلاب و مردم یک چیز است: آقای بایدن، ملت ایران به پیمان شکنی جایزه نمی دهد. ترامپ پیمان شکنی کرده است. ما جایزه ای به آمریکا نمی دهیم. چه ضمانتی وجود دارد که نفر بعد از بایدن پیمان ها را زیر پا نگذارد؟ ما می گوییم آمریکا و اروپا به تعهداتشان عمل کنند و تحریم ها را بردارند.

رضایی تصریح کرد: لغو همه تحریم ها و راستی آزمایی را شرط اعتمادسازی می دانیم. ما سخنرانی های مقامات آمریکایی را ناکافی می دانیم و در صحنه عمل باید پایندی آنان به پیمان ها را مشاهده کنیم. اعلام آمادگی کاهش تحریم های ناشی از برجام و بازگشت به مذاکرات ایران و ١+٥ گامی ضروری اما ابتدایی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اجرای کامل برجام و از جمله لغو همه تحریم ها، تنها راه حل پیش روی دولت بایدن است که امیدوارم در فرایند راستی آزمایی اقداماتش، بخواهد و بتواند بی اعتمادی ایران به آمریکا را ترمیم نماید. زمان زیادی برای دولت بایدن باقی نمانده است. ملت ایران به پیمان شکنی در مقابل خود جایزه نمی دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم ایران، خودشان را برای به صحنه آمدن با شور و نشاط آماده کنند تا ان شاء الله تحولات مثبت و بزرگی را در اقتصاد و فرهنگ رقم بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha