جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلیل اکبری صحت

حوزه / یک بازیگر سینما گفت: انتقاداتی که به «دادستان» می‌شود، چندان به کار ربطی ندارد، بلکه بیشتر کارگردان را هدف قرار داده است.

جلیل اکبری صحت در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره سریال «دادستان» چنین اظهار نظر کرد: بسیاری از دعواهایی که پیرامون این سریال مطرح است به خود اثر ربطی ندارد، بلکه به کارگردان آن  مربوط می‌شود. «مسعود ده‌نمکی» اسمش دارای تاریخچه‌ای است که برخی مواقع در ارزیابی کارهای وی این تاریخچه مد نظر قرار می‌گیرد. به نظرم بخشی از فرآیند اجتماعی نقد تخریبی که خود مسعود ده‌نمکی آن را راه انداخت و هم‌اکنون گریبان خودش را گرفته است.

وی افزود: برای همین راه حلی جز تحمل و مدارا وجود ندارد، البته با توجه به گسترش فضای مجازی، نقدها پیرامون «دادستان» خیلی لجام گسیخته رخ داده است، به نحویکه تا حد بسیاری من آن را خارج از کنترل می‌دانم. برای مثال به اظهار نظر محمد کاسبی بازیگر سریال اشاره می‌کنم که گفته است؛ من گزیده کار هستم، اما این نقشی که در «دادستان» بازی می‌کنم باید بازی می‌کردم؟! این جمله خود یک جواب است.

اکبری‌صحت درباره ویژگی فنی «دادستان» گفت: مدل برخورد مخاطب با سریال مواجهه خارج از متن است،  برای همین همانگونه که گفتم تنها باید پیرامون آن مدارا کرد، اما درباره مسائل فنی باید بگویم، ده‌نمکی در ساخت فیلم سینمایی یا سریال آدم پروسواسی نیست، اما استانداردهای سینما را به درستی رعایت می‌کند. با این توضیح این سریال قصه دارد و قصه آن نیز برای همه مردم قابل درک است. درضمن فیلم بازیگر دارد، البته منظورم این نیست که بازیگران بهترین انتخاب‌ها هستند، چون می‌توانست اگر فیلمساز فرد دیگری بود، بازیگران دیگری هم انتخاب شوند، اما در «دادستان» بازیگران موجود توانسته‌اند نیازهای کار را تامین کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم جامعه هنر باید از فعالیت مسعود ده‌نمکی در سینما خوشحال باشد، زیرا ده‌نمکی در سینما بهتر از  ده‌نمکی است که روبه‌روی سینما قرار گرفته بود، پس  به نفع همه است که ده‌نمکی یا هر فرد دیگری در سینما دیده شود. نکته دیگر پیرامون «دادستان» اینکه برخی از جریان‌سازی‌ها پیرامون این سریال عمدی است، چون عوامل کار می‌خواهند به این واسطه کار دیده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha