شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار با نخبگان

حوزه/ رئیس قوه قضائیه در جمع نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاری در خصوص تولید واکسن کرونا انجام شد از یک موشک در بخش نظامی اثرش برای امیدوار کردن مردم کمتر نیست و شاید بیشتر هم باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز در نشست شورای نخبگان و اقشار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این ظرفیتی که در استان وجود  دارد به برکت علما و نخبگان و نتیجه کارنامه، قریب به ۲ هزار  شهید است که این نشان از خودسازی و ظرفیتی است که خداوند به جوان‌های این استان داده است که این ظرفیت در پرتوی دین و جوانان دینی ایجاد شده است.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: همه این سرمایه‌های عظیم مادی و نیروی متراکم جوان نخبه که آماده کار و فعالیت و تولید و تلاش است، برای مسئولان، مسئولیت آفرین است و آنچه می‌تواند گره از مشکل استان باز کند اشتغال را ایجاد و گره از مشکل مردم باز کند که آن هم یک تلاش و  مدیریت جهادی می‌خواهد.


وی با بیان این‌که دشمن دنبال یاس و ناامیدی است گفت: دشمن در سایر صنایع مانند صنایع هسته‌ای ودفاعی بیشتر مانع ایجاد می‌کند یا سایر حوزه‌ها؟  مشخصا در صنایع دفاعی مانع ایجاد می‌کند در حالی که روزانه ما در این حوزه پیشرفت می‌کنیم و در حوزه هسته‌ای هم کشور برتری هستیم.


 رئیسی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند باید تحریم‌ها برداشته شود و ما راستی‌آزمایی کنیم، گفت: غربی ها بدانند مردم ایران نسبت به مواضع خود قاطع هستند، لذا آنچه برای نخبگان و صاحب منصبان مهم است این که باید تلاش مضاعف انجام شود؛ در گام اول موفقیت زیادی ایجاد شده در گام دوم تجربه‌ها باید چراغ راه باشد تا به اهداف نظام اسلامی حرکتی در خور و شایسته داشته باشیم.

وی افزود:  استان‌ها نباید خیلی منتظر پایتخت باشند؛ در استان کهگیلویه و بویراحمد نخبگان زیادی داریم که می‌توانند منشا خیر باشند و کارخانجات که تعطیل شدند باید راه‌اندازی شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به تعطیلی کارخانه قند، تصریح کرد: به ناحق و ناروا کارخانه تعطیل شده؛ اشتغال آن ۳۰۰ نفر بود و می‌توانست نفرات بیشتری مشغول به کار شود؛ بیش از ۴۰ هکتار زمین در مرکز استان به خود  اختصاص داده و راه‌اندازی کارخانه می‌تواند اشتغال و تولید خوبی ایجاد کند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در جایی که آب و خاک مساعد دارد صحبت از بیکاری درست نیست. نخبگان مسئولیت مضاعفی دارند.

وی افزود: فرزندان این استان در سطح کشور حرف برای گفتن دارند؛ در رابطه با تخلفات و مفاسد اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی باید برخورد شود، این آخرین راهکار است. اولین راهکار ایجاد ساز و کار است که جرم تولید نشود. باید کاری کرد که شاهد کاهش ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی باشیم که تبدیل به جرم و دادگاه و مسائل کیفی نشود.

 رئیسی افزود: نخبگان باید تلاش کنند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش یابد؛ ‌عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی را کاهش دهد و آنچه در جامعه از فساد و تبعیض می کشیم، محصول دور شدن از عدالت است.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: رهبری فرمودند باید فقر فساد و تبعیض ریشه کن شود که همه زیبنده نظام اسلامی نیست و مبارزه با این موارد سر لوحه قرار گیرد، لذا با ایجاد عدالت می‌شود فساد را ریشه‌کن کرد.

وی با بیان این‌که خارج شدن هر چیزی از اعتدال یعنی تبعیض، گفت: در گام دوم انقلاب به اجرای عدالت اشاره شده است، گام هایی خوبی هم برداشته شده، اما کافی نبوده است و هر کسی به عنوان حاکمیت خدمت می‌کند باید برای تحقق عدالت تلاش کند، چرا که این کار موجب اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

رئیسی افزود: سازمان اداری کشور باید کارآمد شود و هر چه کارآمدتر شود اجرای عدالت در میدان بیشتر می‌شود و مردم بیشتر امیدوار و دشمن دچار یاس و ناامیدی می‌شود؛ آنچه دشمن را ناامید می‌کند اقتدار در حوزه دفاعی و افزون شدن تولید است.

وی افزود: کاری در خصوص تولید واکسن کرونا انجام شد از یک موشک در بخش نظامی اثرش برای امیدوار کردن مردم کمتر نیست و شاید بیشتر هم باشد.

رئیسی تصریح کرد: در حوزه قضایی همکاران ما باید خستگی ناپذیر کار را دنبال کنند تا به نتیجه برسد، لذا به نخبگان می‌گویم با یک دنیا امید، امید به رهبری کار را دنبال کنید و آینده برای ملت ایران بزرگ و روشن است.

اهمیت تولید واکسن کرونا کمتر موشک نیست |با عدالت می‌شود فساد را ریشه‌کن کرد

اهمیت تولید واکسن کرونا کمتر موشک نیست |با عدالت می‌شود فساد را ریشه‌کن کرد

اهمیت تولید واکسن کرونا کمتر موشک نیست |با عدالت می‌شود فساد را ریشه‌کن کرد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha