چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 945350
۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کتاب فقه امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ کتاب فقه امر به معروف و نهی از منکر به بیان آیت الله علیرضا اعرافی و تقریر سید عنایت الله کاظمی از سوی نشر مؤسسه اشراق و عرفان به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب فقه امر به معروف و نهی از منکر به بیان آیت الله علیرضا اعرافی و تقریر سید عنایت الله کاظمی از سوی نشر مؤسسه اشراق و عرفان در ۶۸۰ صفحه به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش، یکی از مهمترین فروع دین اسلام، فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و اقامه این واجب دینی، کارکردها و برکاتی منحصر به فرد دارد و همواره مورد توجه اندیشمندان اسلامی و فقهای معظم بوده است.

با برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی، اهمیت این فریضه الهی مشهودتر و لزوم بررسی جامعتر ابعاد فقهی آن، بیش از پیش برجسته گردید. در مهرماه سال ۱۳۹۲ بررسی این قاعده در قالب سلسله دروس خارج فقه تربیتی، آغاز و در خرداد ۱۳۹۴ به پایان رسید و در این مدت، در قالب ۱۴۱ جلسه، ابعاد گوناگون فقهی امر به معروف و نهی از منکر بررسی شد.

با توجه به بررسی مبسوط آن، مقرر شد که کلیه مباحث استاد گرانقدر در این زمینه در قالب کتاب «فقه امر به معروف و نهی از منکر» تدوین و چاپ گردد که این کتاب، خروجی این مباحث می باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha