جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رسول فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان مشاوره را نیاز جدی دانش آموزان در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: شبکه های اجتماعی محلی برای ارائه پاسخ های قانع کننده به نوجوانان و جوانان توسط مشاوران امین و دلسوز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان که با محوریت “اهمیت فضای مجازی در کلام مقام معظم رهبری” و “گرامیداشت هشتم اسفندماه هفته تربیت اسلامی و روز تاسیس نهاد امور تربیتی” برگزار شد، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا تجربه خوبی در عرصه تعلیم و تربیت بوده البته حضور دانش آموزان در کلاس درس بسیار تاثیرگذار است.

وی، مشاوره را نیاز جدی نوجوانان و جوانان در آموزش از طریق فضای مجازی عنوان کرد و افزود: یکی از موضوع هایی که در دوره شیوع بیماری کرونا تجربه کردیم، نبود مشاوره برای جوانان و نوجوانان در مدارس و حوزه های علمیه است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانان و نوجوانان دختر و پسر در حوزه های علمیه و مدارس نیاز جدی به مشاوره در عرصه فضای مجازی دارند، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی محلی برای ارائه پاسخ های قانع کننده به نوجوانان و جوانان توسط مشاوران امین و دلسوز است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، خواستار تشکیل اتاق اندیشه ورز در راستای تولید محتوا برای دانش آموزان و حتی بعضی از دانشگاهیان شد و بیان کرد: از حوزویان با تجربه و دلسوز به منظور تولید محتوای تربیتی برای دانش آموزان استفاده شود.

وی به فعالیت دشمن در عرصه جنگ نرم ترکیبی و ادراکی اشاره کرد و گفت: اتاق اندیشه ورز محلی برای جذب مشاوران خوب در راستای تولید محتوای تربیتی مدارس و حتی حوزه های علمیه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه مشاوران باید پاسخگوی قوی به شبهات دانش آموزان باشند، خاطرنشان کرد: جامعه از فعالیت های فرهنگی غافل شده در صورتی که دشمن نوجوانان و جوانان را هدف رفته است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به عقب ماندگی های فرهنگی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اتاق اندیشه ورز محلی برای تولید محتوا و مشاوره تربیتی در آموزش و پرورش است.

حوزه های علمیه در تولید محتوای تربیتی به آموزش و پرورش کمک کنند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: شیوع بیماری کرونا موجب شد تا کلاس های درس را در فضای مجازی برای دانش آموزان برگزار کنیم.

محمد رحمتی، فعالیت معلمان برای تعلیم دانش آموزان در شبکه شاد را به صورت شبانه روزی عنوان کرد و افزود: تمام تلاش ما براین است تا دانش آموزی محروم از تحصیل نشود و براین اساس انتظار داریم حوزه های علمیه در ایجاد بسترهای تولید محتوای تربیتی و پرورشی به آموزش و پرورش کمک کنند.

حجت الاسلام سید اسماعیل میرهاشمی معاون تهذیب حوزه های علمیه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه تولید محتوای تربیتی با روح و روان دانش آموز سروکار دارد، اظهار کرد: می طلبد کارگروه تولید محتوای تربیتی و پرورشی با حضور کارشناسان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برای دانش آموزان تشکیل شود.

زهرا جهانی معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران گیلان نیز در جلسه مذکور از ساماندهی مبلغین در راستای تبلیغ در فضای مجازی خبر داد و گفت: فعالیت های تربیتی و پرورشی نیازمند تشکیل کارگروهی در این عرصه است.

در جلسه مذکور “احمد هدایت پناه” محقق و پژوهشگر در حوزه نماز، “سعید صحراگرد” حائز رتبه نخست جشنواره کشوری نوغلامان حسینی(ع) از فومن و “جواد طالبی” حائز رتبه برتر در جشنواره کشوری نوغلامان حسینی(ع) از لنگرود با اهدای لوح تجلیل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha