پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یوسفعلی شکری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: موفقیت فرزندان شهدا و ایثارگران در حقیقت نتیجه فداکاری، گذشت و ایثار مادران آنان است که فرزندانی همچون پدرانشان تربیت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نیشابور، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری، در در جمع تعدادی از همسران شهدا و جانبازان شهرستان نیشابور، خطاب به همسران شهدا گفت: شهدا عاشق زندگی، خانواده، خانه و زندگی خود بودند ولی برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بپا خاستند و دست از خانواده خود کشیدند و با خدای خود معامله کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شکری تصریح کرد: شهدا آرمان و هدف بزرگی داشتند و می‌دانستند که همسرانشان قطعاً فرزندان آنان را برای دفاع از اسلام و انقلاب تربیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: دلواپسی‌ها، سختی‌ها، ناملایمت های زندگی قطعاً برای همسران شهدا چندین برابر سایر زنان جامعه بوده است، البته امروز که فرزندان شهدا مسئولیت قبول کردند و صاحب نظر شده‌اند، این یعنی فرزندان قدر زحمات و سختی‌های مادران خود را به خوبی درک کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به همسران جانبازان متوفی گفت: سختی در خانواده جانبازان با زندگی خانواده شهدا کمی متفاوت است، آن‌ها در زندگی در کنار مردی بودند که سال‌ها است با درد و مجروحیت دست و پنجه نرم می‌کند. در این خانواده زن باید نقش پدر و مادر را داشته باشد و علاوه بر آن مجروحیت همسر خود را نیز به نظاره بنشیند.

حجت الاسلام والمسلمین شکری تأکید کرد: ایمان به خدا مهمترین عامل مقاومت همسران شهدا و جانبازان است، مگر می‌شود انسان مدام سختی‌ها را تحمل کند و خسته نشود. اگر همسران شهدا و جانبازان با افتخار راه شهدا را ادامه می‌دهند ریشه در اعتقادات مذهبی دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه، خدا را شاکرم که در سنین جوانی در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران بنیاد نیشابور بودم، افزود: امروز که فرزندان شهدا را می‌بینم بر خود می‌بالم و می‌دانم که آینده انقلاب اسلامی به دست فرزندان شهدا است. موفقیت فرزندان شهدا و ایثارگران در حقیقت نتیجه فداکاری، گذشت و ایثار مادران آنان است که فرزندانی همچون پدرانشان تربیت کردند.

در این مراسم حجت الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد خراسان رضوی، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی و علی اصغر برهانی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران نیشابور نیز سخنرانی کردند.

در پایان این مراسم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد تنی چند از جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا و ایثارگران پیشنهادات و مسائل خود را با نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین بعدازظهر امروز با چهار خانواده معظم شهید و ایثارگر و خانواده «محمدرضا ستوده» رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران نیشابور که مدتی قبل به رحمت ایزدی پیوست دیدار و گفت‌وگو کرد و سلام مقام معظم رهبری را به آنان ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha