پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رضایی

حوزه/ رضایی تحول و تغییر در اقتصاد را دینی کردن و مردمی کردن اداره و اقتصاد کشور دانست و گفت: ما در این چند دهه هم از دینی کردن وهم از مردمی کردن انقلاب فاصله گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محسن رضایی، شامگاه امشب در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در مرکز آموزش های کاربردی حوزه اظهار کرد: مسئله FATF مراحل آخر خود را در مجمع تشخیص مصلحت نظام طی می کند.

وی در پاسخ به چرایی طولانی شدن روند تصویب یا عدم تصویب این لایحه، گفت: لازم بود که مجالس مشورتی متعددی را با نخبگان ومتخصصین امر انجام دهیم و همچنین سوالاتی را باید دولت در رابطه با FATF جواب می داد که پاسخ به آنها طول کشید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به احتمال قوی تا آخراسفندماه طرح FATF به صحن علنی مجمع می آید و تعیین تکلیف می شود.

وی با اشاره به اینکه این لایحه متشکل از دو بخش پالرمو و FATF  بود، عنوان کرد: ابهاماتی پیرامون اینکه ممکن است اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم ها توسط ایران تحت امضا و تصویب این لایحه  در اختیار دشمن قرار گیرد برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است.

رضایی ادامه داد: لذا دولت به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که لایحه FATF تصویب شود ولی مشروط به اینکه این اطلاعات به دشمن داده نشود.

وی با بیان اینکه نامزدهای انقلاب برای انتخابات ۱۴۰۰زیاد است ولی نباید بزرگ‌نمایی شود چرا که این امر خوب بوده، اذعان داشت: اینکه دوستان انقلاب، خود را برای انتخابات مطرح می کنند کار پسندیده ای است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود: من پیشنهاد دارم جوانان سیاسی پا در عرصه  میدان بگذارند، چهره جوان در میدان سیاسی کم داریم، باید جوانان بیایند و خود  را مطرح کنند و در نهایت در چهارچوب وحدت و اتحاد عمل نماینند.

دهه پنجم دهه تعیین تکلیف و دولت آینده نقطه عطف آن

وی با تاکید براینکه من در این انتخابات کمتر از قبل نگران هستم، گفت: انقلاب زمانی از بین می رود که جوشش ها ودغدغه ها از بین برود و بی تفاوتی جامعه را در بر گرفته است.

رضایی عنوان کرد: دهه پنجم دهه تعیین تکلیف و سرنوشت سازاست وبا همه دهه ها متفاوت بوده، دهه پنجم شبیه دهه اول انقلاب است، چرا که تهدیدات وفرصت های بزرگی خواهیم داشت و افقی بزرگ پیش روی انقلاب اسلامی است، اگر از فرصتها بهره ببریم.

وی ابراز داشت: مهمترین نکته در این دهه پنجم، اقتصاد است، اقتصاد کشور اگر تحریم هم نباشد روند خوبی طی نکرده است، گرچه علت برخی مشکلات فعلی ایران تحریم ها است.

دولت ها در امر اقتصاد خوب عمل نکرده اند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  خاطرنشان کرد: تحریمها به علت قوی ادامه پیدا خواهد کرد و ادامه واکنش گذشته بسیار روند خطرناکی است، اغلب دولتهای گذشته نتوانستند تغییر و تحولی که در امنیت دفاعی و علمی کشور ایجاد کردیم را در اقتصاد پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ دولتی درامر اقتصاد خوب عمل نکرده تصریح کرد: ما باید ببینیم آیا تحولاتی که در انقلاب و دفاع مقدس پیش آمد برای تغییر روند اقتصادی کشور هم بکار گرفته شده است یا خیر؟ ادامه روند اداره کشور در دهه چهارم و سوم برای دهه پنجم نتیجه بخش نیست.

سفره ربا باید از سطح جامعه ی ما برچیده شود

رضایی تحول و تغییر در اقتصاد را دینی کردن و مردمی کردن اداره و اقتصاد کشور دانست و اضافه کرد: ما در این چند دهه هم از دینی کردن وهم از مردمی کردن انقلاب فاصله گرفتیم.

وی با تاکید براینکه ما با چه الگویی می خواهیم کشور را از برنامه های سکولاری و غربی خارج کنیم، عنوان کرد: الگوی پیشرفت کشور باید تدوین شود و اقتصاد وفرهنگ کشور باید به دین و مردم برگردد.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: در این عرصه دولت آینده نقطه عطف است که این مهم را اجرا کند.

وی بیان داشت: هیچکدام از دولتها ابتکار ونوآوری در امر اقتصاد اسلامی نداشته اند، اقتصاد ما باید دینی شود، چه کسی گفته است دین برنامه اقتصادی ندارد، سفره ربا باید از سطح جامعه ی ما برچیده شود.

رضایی اظهار داشت: جنبه‌ی ربوی در بانکهای ایران مشخص است و رب مرکب در اغلب بانکها اظهر من الشمس است.

وی ادامه داد:تمام آسیب هایی که ما در اقتصاد داریم، ناشی از ربا و کنز است، ما یک همتی در بین دولتها، مجلسیان و حتی مراجع خود برای حذف ربا واین قبیل مسائل نمی بینیم.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: ‌مسئله دین اعم از فرهنگ است، ما اگر مسایل و احکام دینی را وارد جامعه نکنیم، ممکن است به جای فرهنگ دینی، فرهنگ غیر دینی را ترویج دهیم.

وی در پایان گفت: امروز انقلابی کردن در بُعد اقتصادی، یعنی مردمی کردن و دینی کردن اقتصاد است.

راه علاج مشکلات کشور مردمی و دینی شدن اقتصاد است | تعیین تکلیف FATF در مجمع تشخیص تا آخر سال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha