شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد که با رویکرد پذیرش سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ در سالن امام خمینی(ره) مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد، شاخص های ارزیابی مدارس بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگرشورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با تلاوت آیات پنج الی هفت سوره مبارکه ابراهیم گفت: روز تجلی قدرت الهی با قهر بر دشمنان خدا و لطف بر مومنان از روزهای ویژه ای است که به این ایام، ایام الله گفته می شود و ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران جزء این ایام محسوب می شود و ما باید قدردان زحمات مردم باشیم که مال، فرزند، همسر خود را در راه انقلاب داده اند.

وی با اشاره به آغاز پذیرش سال تحصیلی جدید از ۲۵ بهمن ماه بیان کرد: کارکنان واحدهای حوزوی باید برای خدا کار کرده و از تمام ظرفیت های خود جهت پذیرش استفاده کنند.

در ادامه نشست، خانم فاطمه نظیر معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد ضمن قدردانی از زحمت های مدیران و کارکنان مدارس در امر فعالیت های آموزشی در ایام کرونا ؛ به تشریح مسائل آموزشی پرداخت.

وی با بیان شاخص های ارزیابی مدارس در امر آموزشی بر لزوم توجه به زمان بندی های آموزشی (تقویم آموزشی طلاب و مدارس، تقویم فرایند پذیرش و ...) تاکید کرد و گفت: تغییر مکرر منابع انسانی، تعداد طلاب مشروط وغیره  از جمله امتیازات منفی در شاخص های ارزیابی مدارس است.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به آغاز پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از روز ۲۵ بهمن ماه  تا ۳۱ اردیبهشت  سال ۱۴۰۰، خواستار تشکیل ستاد پذیرش در مدارس و استفاده از تجربیات کارکنان مدارس، اساتید، طلاب و مبلغان در جذب حداکثری پذیرش و در نتیجه بِه گزینی و توجه به شعار هر طلبه یک داوطلب شد.

وی  در ادامه به حذف مجوز اساتیدی که بر اساس آئین نامه مرکز امکان تمدید مجوز ایشان وجود ندارد، اشاره و بر اهمیت تشکیل گروه علمی در مدارس استان تاکید کرد.

خانم نظیر در پایان خاطر نشان کرد: امسال برای آخرین سال آزمون بازپذیری برگزار می شود و مدارس می توانند بر اساس سامانه آموزش گزارش طلابی که می توانند در این آزمون شرکت کرده را استخراج و به ایشان اطلاع رسانی کنند.

تهیه کلیپ منتخب در استان، معرفی نخبگان و اساتید حوزوی در فضای مجازی، مصاحبه با کارشناسان حوزوی در صداوسیما و غیره از جمله تجربیات مدیران مدارس در امر جذب در پذیرش بود که به آنها پرداخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha