پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
دکتر فرهاد ابول نژادیان

حوزه/ دکتر ابول نژادیان، از شناسایی چندین نمونه کرونای جهش‌یافته در استان خبرداد و گفت: دولت تعطیلی خوزستان را قبول نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دکتر فرهاد ابول نژادیان، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در خوزستان، در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهارداشت: بر اساس آخرین تغییرات در استان ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز و ۸ شهر نیز نارنجی هستند؛ البته شهرهای رامهرمز و خرمشهر که وضعیت  نارنجی داشتند اکنون به قرمز تبدیل شدند و ۹ شهر اهواز، کارون، هویزه، ماهشهر، شادگان، آبادان، دشت آزادگان، شوشتر و دزفول همچنان قرمز هستند.

وی با اشاره به شناسایی چند بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در خوزستان، گفت: ویروس کرونای انگلیسی با سرعت بالا در حال انتشار است و متأسفانه این نوع کرونا سبب ابتلای افراد جوان و کودکان شده به‌طوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کودک ۲ نوجوان ۹ و ۱۲ ساله در خوزستان به سبب کرونای انگلیسی جان خود را دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان اینکه دولت قرنطینه خوزستان را قبول نکرده است، افزود: با توجه به شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری و انتشار سریع ویروس جهش‌یافته انگلیسی پیشنهاد تعطیلی استان خوزستان مطرح شد که تاکنون با این موضوع موافقت نشده است.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در خوزستان، در پایان از شناسایی چندین نمونه ویروس جهش‌یافته انگلیسی در خوزستان خبرداد و گفت: اگرچه این موضوع نگران کننده است لاکن ما در جایگاه تصمیم گیرنده نیستیم و تنها می‌توانیم به دولت پیشنهاد ارائه دهیم! بر این اساس انتظار داریم محدودیت‌ها به طور کامل در سطح استان اجرا شود و مردم از حضور در تجمع خانوادگی و ترددهای درون‌شهری پرهیز کنند تا پیک سوم بیماری کووید ۱۹ از خوزستان خارج شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha