جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پاکستان لایحه ضد‌مسلمانی فرانسه را تبعیض‌آمیز خواند

حوزه/ رئیس جمهور پاکستان از فرانسه خواست از تصویب «رفتارهای تبعیض آمیز» علیه مسلمانان در قالب قوانینی با ادعای مبارزه با به اصطلاح افراط‌گرایی دست بردارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان، روز شنبه از فرانسه خواست تا از تصویب «رفتارهای تبعیض آمیز» علیه مسلمانان در قالب قوانینی با ادعای مبارزه با به اصطلاح افراط گرایی دست بردارد.

به گزارش رادیو پاکستان ، علوی گفت که پاریس به جای انگ زدن به مسلمانان به روش خاصی برای ایجاد «ناهماهنگی و تعصب» ، باید مردم را گردهم آورد.

اشاره عارف به لایحه بحث برانگیزی است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه سال گذشته به بهانه مبارزه با به اصطلاح «جدایی طلبی اسلام‌گرا» ارائه داد.

وی در سخنرانی در یک سمینار در مورد آزادی مذهبی و حقوق اقلیت‌ها در اسلام آباد گفت که پاکستان به غرب اعلام کرد که توهین به مقدسات حضرت محمد (ص) به نام به اصطلاح «آزادی بیان» توهین به کل جامعه مسلمانان تلقی می شود.

گفتنی است این لایحه مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است زیرا جامعه مسلمانان را هدف قرار داده و تقریباً در هر جنبه از زندگی آنها محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند.

این امر مداخله در مساجد و انجمن‌های مسئول اداره مساجد و همچنین کنترل امور مالی انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی متعلق به مسلمانان را فراهم می کند.

این امر با آموزش در خانواده و آموزش‌های اسلامی را به کودکان در منازل محدود می‌سازد.

این لایحه همچنین بیماران را از انتخاب پزشکان به دلایل مذهبی یا دلایلی بر اساس جنسیت منع کرده و «آموزش سکولاریسم» اجباری را برای همه مقامات دولتی ایجاد می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha