جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده

حوزه/ رئیس حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه های علمیه منشور روحانیت باید بر سردر حوزه های علمیه و مساجد نصب شود. اگر وضعیت قبل از انقلاب ادامه پیدا می کرد الان وضع حوزه مانند وضع کلیسا های قرون وسطی شده بود و خدا منت سر همه ما گذاشت و کیان این رسالت را حفظ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه در حاشیه بازدید از نمایشگاه پایگاه شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به صدور منشور روحانیت از سوی حضرت امام(ره) و همچنین جان فشانی های شهدا، برای تشکیل و حفظ انقلاب اسلامی ایران، گفت:  شهدا هر آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند که از مرز های عقیدتی، فرهنگی و جغرافیایی این کشور حفاظت کنند؛ زنده نگه داشتن یاد شهدا یک کار جهادی و بزرگ و با ارزش هست.

وی افزود: کسانی که زحمت می کشند نام و یاد شهدا را زنده نگه دارند،‌ نگاه خیر شهیدان به ایشان هست و قطعا هم دعا می کنند، جوانان ما باید با این نسل آشنا شوند و همواره از شهدا یاد شود.

رئیس حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه های علمیه، بیان کرد: از رهبر معظم انقلاب پرسیدند، شما چرا همیشه چفیه بر دوش خود می اندازید؟ فرمود: باید یاد جهاد، شهید و بسیج همیشه زنده باشد. بنابراین مقام معظم رهبری  این نگاه را دارند و اگر ما هم ادعا داریم و در حوزه هستیم، باید این فکر و فرهنگ را زنده نگه داریم. البته در عمل هم باید اینگونه باشد.

وی گفت:‌ در راه شهدا حرکت کردن کار سختی است و آنچه انقلاب را در توفان های تحریم و تورم و هزاران مشکلی که امروز نیز جمهوری اسلامی همیشه با سربلندی پشت سر نهاده، به برکت خون این شهیدان بوده است.  این نه تنها در حوزه، بلکه در تمام مدارس علمیه ما الگو معرفی شود و طلاب بدانند مخصوصا طلابی که جنگ را ندیده اند و این هارا بشناسانیم و بدانند بهای این انقلاب خون شهدا بوده است،  باید قدردان این انقلاب و شهدا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده خاطرنشان کرد: منشور روحانیت، اقدام مبارکی بود که از طرف امام(ره) صادر شد و رسالت روحانیت را تاسیس کردند. ما نباید به سادگی از کنار آن بگذریم این انقلاب به برکت حوزه های علمیه تمام معادلات دنیا را به هم زده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی آرزوی همه انبیا و اولیای الهی بود، روحانیت باید خود و رسالتشان را بشناسند. روحانیت باید هدایتگر دین باشد. ما نباید عادی و سطحی از کنار منشور روحانیت بگذریم. فرازهایی از این منشور باید بر سردر حوزه های علمیه و مساجد نصب بشود. اگر وضعیت قبل از انقلاب ادامه پیدا می کرد الان وضع حوزه مانند وضع کلیسا های قرون وسطی شده بود و خدا منت سر همه ما گذاشت و کیان این رسالت را حفظ کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha