جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شمگانی

حوزه/ شمگانی از پیگیری و اجرای سه طرح تسهیلاتی در خصوص آموزش مجازی و اینترنت برای طلاب و اساتید حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

امین شمگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته از ابتدای شرایط کرونا پیگیر اختصاص تسهیلاتی در خصوص فضای مجازی و اینترنت برای فعالیت های آموزشی طلاب و اساتید حوزه علمیه بودیم، ولی متاسفانه همکاری لازم توسط نهادهای دولتی و حوزوی  نشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه طلاب و اساتید حوزه درخواست داشتند که بسته های اینترنتی جهت استفاده درامر کلاس های آنلاین و امتحانات در اختیار آنها قرار دهیم، پیگیری های لازم در این خصوص صورت گرفت.

مسئول واحد فناوری اطلاعات مرکز مدیرت حوزه علمیه اصفهان گفت: پیگیری های لازم از نهادهای مربوطه دولتی و حوزوی جهت اجرای طرح برای طلاب و اساتید حوزه علمیه اصفهان انجام شد که در نیمسال دوم تحصیلی در حال اجرا است، یک طرح جدید هم در همین راستا در حال انجام است که ثبت نام آن تا هفته آینده در سامانه وزارت ارتباطات انجام خواهد شد.

شمگانی گفت: برای نیمسال دوم تحصیلی، دولت مصوباتی را در راستای تسهیلات در قالب بسته های اینترنتی برای دانشجویان و  اساتید دانشگاه ها و طلاب واساتید مراکز حوزوی به صورت سراسری تصویب کرد  که طبیعتا طلاب و اساتیدحوزه علمیه اصفهان نیز از آن بهره مند شدند.

وی افزود: ثبت نام اولیه که طبق  بانک اطلاعاتی واحد اساتید مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان  شامل ۷۰۰ نفر بود، صورت پذیرفت که از آن تعداد حدود ۳۵۰ نفر موفق به ثبت نام در سایت وزارت ارتباطات و بهره مندی از مزایای این طرح شدند.

مسئول واحد فناوری اطلاعات مرکز مدیرت حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد : از آن طرح، نیمی از اساتید جا ماندند و نتوانستند ثبت نام انجام دهند و این باعث شد که ما پیگیر طرح بعدی باشیم که این اساتید و جاماندگان از طرح هم بتوانند از طرح های بعدی استفاده کنند.

وی در ادامه از طرح رایگان کردن ترافیک سایت های آموزشی حوزه های علمیه خبر داد و گفت: برای این طرح هم ثبت نامی در سایت وزارت ارتباطات انجام دادیم و باعث شد ترافیک بین کاربر، یعنی اساتید وطلاب و مدارس، در خصوص سایت های آموزشی مرکز، هم در بحث آموزش مجازی و هم آزمون آنلاینی که برگزار می شود، ترافیک اینترنتی برای کاربر محاسبه نشود و به صورت رایگان باشد.

شمگانی در ادامه از طرح دیگری که مصوبه ستاد ملی کرونا را داشت یاد کرد و گفت: این طرح که با مصوبه ستاد ملی کرونا برای دانشجویان و طلاب سراسر کشور فعال شده ، بسته ۶۰ گیگابایت اینترنت شش ماهه است، که حوزه علمیه اصفهان نیز بر اساس بانک اطلاعاتی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان لیستی ۳هزارو ۵۰۰نفره از طلاب اشتغال به تحصیل جهت دریافت پیامک ثبت نام در سایت وزارت ارتباطات برای قم ارسال شد.

وی ادامه داد: این طرح در حال حاضر برای افرادی که ثبت نام اولیه را انجام دادند فعال است.

مسئول واحد فناوری اطلاعات مرکز مدیرت حوزه علمیه اصفهان از طرحی برای افرادی که از لیست جا مانده بودند یاد کرد و افزود: طرح دیگری برای افرادی که از لیست جا مانده بودند شامل روحانیون مستقر، روحانیون طرح هجرت و مبلغینی که اشتغال به تبلیغ دارند و فضلای حوزه علمیه و اساتیدی که از طرح های قبلی جا ماندند، در قالب یک لیست متمم حدود ۲ هزار نفر را برای مرکز خدمات ارسال نمودیم .

وی در پایان اظهار داشت: قرار بر این شد که برای این افراد، پیامکی از سمت مرکزخدمات ارسال شود که در سایتictgift.ir که مربوط به وزارت ارتباطات است؛ ثبت نام اولیه را انجام دهند و حدود یک هفته بعد این بسته اینترنتی برای آنها هم فعال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha