پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: تبلیغ بین الملل از جمله روحانیت در عصر جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا، صبح امروز ضمن شرکت در اختتامیه‌ی مجازی دوره‌ی آشنایی با عرصه های تبلیغ بین الملل که توسط مدیریت ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه استان برگزار شده بود، به تبیین جایگاه تبلیغ بین الملل از منظر دینی پرداخت و گفت: آیات قرآن کریم نشانگر آن است که پیام این کتاب آسمانی و بعثت پیامبر گرامی اسلام برای همه‌ جهانیان است، از این رو مبلغین هم نباید خود را محدود و منحصر در جغرافیای خاصی بدانند.

وی ادامه داد با توجه به زمینه ای که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شده، حوزه علمیه باید وظیفه ی تبلیغی خود را توسعه داده و پیام دین را به سایر مناطق جهان برساند.

 مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: حوزه علمیه در فصل جدید فعالیت های خود و به برکت حضور شخصیتی بین المللی در رأس آن، به سمت گسترش فعالیت های بین المللی حرکت نموده و پتانسیل رشد و بالندگی در این زمینه فراهم است.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در بخش دیگری از سخنان خود، تأسیس مراکز زبان آموزی را از لوازم کار بین المللی حوزه های علمیه دانست و ابرازامیدواری کرد با افتتاح مرکز زبان حوزه علمیه قزوین، در روند بین المللی شدن حوزه استان تسریع صورت گیرد.

دوره‌ی آشنایی با عرصه های تبلیغ بین الملل در ۱۲ سرفصل و به مدت ۱۸ ساعت با شرکت ۱۰۰ نفر از طلاب برادر و خواهر استان های قزوین و فارس برگزار شد و با برگزاری آزمون ارزشیابی و اعطای گواهینامه در روز ولادت حضرت علی (علیه السلام ) به کار خود پایان خواهد داد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha