جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رسول فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان یکی از راه های خودسازی را رابطه انسان با قرآن و دعا عنوان کرد و گفت: یکی از راه هایی که در عرفان و دین برای رسیدن به کمال بیان شده، خودسازی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، امروز در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ۱۳ ماه رجب سالروز ولادت با سعادت امیر مومنان امام علی(ع) اظهار کرد: امیر مومنان علی(ع) می فرماید؛ ای جوانان آبروی خود را با ادب و دین خود را با کسب دانش حفظ کنید.

وی به ادب در گفتار، رفتار و کردار اشاره کرد و افزود: کسی که در جامعه رفتار مودبانه دارد دیگران نیز با او با ادب رفتار می کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی براینکه فرصت ها مانند ابر در حال گذر هستند، تصریح کرد: عمر انسان نیز مانند ابر در حال گذر است بنابراین از زمان باید بهره کافی را ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی در ادامه انسان را مخلوق و خلیفه خدا دانست و بیان کرد: خدای متعال به انسان قدرتی عنایت کرده تا به هر کمالی برسد و انبیای الهی مصداق آن هستند.

وی، راه های رسیدن به کمال را متعدد عنوان کرد و گفت: یکی از راه هایی که در عرفان و دین برای رسیدن به کمال بیان شده، خودسازی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خودسازی یکی از راه های رسیدن به کمال است، خاطرنشان کرد: خودسازی مقدم بر تمام امور در کمالات است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، یکی از راه های خودسازی را رابطه انسان با قرآن و دعا خواند و یادآور شد: رابطه با قرآن و دعا از ابزارهای خودسازی انسان است ضمن اینکه رابطه با قرآن و دعا انسان را واکسینه می کند.

وی با اشاره به اینکه دوستان خوب در خودسازی انسان اثرگذار است، اظهار کرد: روزی حلال در خودسازی بسیار موثر است ضمن اینکه غذای حرام در انسان اثر می گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha