جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 945752
۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
عملکرد سالانه پژوهش

حوزه/ سرپرست معاونت پژوهش حوزه علمیه استان کردستان با ارائه گزارش عملکرد سالانه، به برنامه‌ها و فعالیتها تأسیسی، تکمیلی و طرح‌نامه‌های پژوهشی جهت تحقق اهداف این معاونت اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان، خانم ملاولی، سرپرست معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به رویکرد تولید دانش و نوآوری در مدارس استان، اظهار کرد: این معاونت با اجرای فعالیتهای پژوهشی در برنامه­ های آموزشی با برنامه­ ریزی در صدد است زمینه ­های رشد، شکوفایی، بروز خلاقیت، نوآوری و تولید علم را در میان طلاب، اساتید و دانش ­آموختگان فراهم آورد.

وی ادامه داد: معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران کردستان از تیر ۹۸ تاکنون کوشیده است با آسیب شناسی پژوهشی حوزه های استان و بررسی راههای برون رفت از این آسیبها بتواند گامی موثر در زمینه پیشرفت پژوهشی مدارس علمیه این استان بردارد.

سرپرست معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: بدون تردید دستیابی به اهداف و چشم‌اندازهای پژوهشی استان، در سایه نظام آموزشی پویا و تعامل هدفمند آموزش و پژوهش حوزه ها نقش سازنده­ تری را در جامعه اسلامی ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در معاونت پژوهش، تلاش برای افزایش مهارت پژوهش در راستای تعمیق علمی آموزه­های اسلامی مورد توجه است، اظهار داشت: معاونت پژوهش با برگزاری نشست های علمی و پژوهشی، کرسی های آزاد اندیشی، سیر مطالعاتی، برگزاری نمایشگاههای کتاب و آثار پژوهشی طلاب گامی به سوی جنبش علمی حوزه ها برداشته است.

خان ملاولی با بیان اینکه در مدت این دو سال حدود ۷۰ نشست تخصصی و حدود ۲۰ کرسی آزاد اندیشی ویژه طلاب و اساتید برگزار شده است، اذعان داشت که با توجه به کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری در استان کردستان از جمله نبود اساتید راهنما و کارگروه پایان نامه استانی در ششمین سال تاسیس سطح سه در استان یعنی سال ۹۸ هیچ طلبه ای به مرحله تدوین پایان نامه نرسیده بود، لذا اولویت کاری پژوهش استان در طول مدت یک سال اخیر اهتمام جدی به امور پایان نامه های طلاب سطح سه استان بوده که به  حول و قوه الهی در طول یک سال اخیر توانستیم کارگروه استانی تشکیل داده و مسیر فارغ التحصیلی طلاب سطح سه را هموار کنیم؛ الحمدلله از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۴نفر از طلاب از پایان نامه خود دفاع نموده اند و حدود ۷نفر در مرحله تدوین پایان نامه هستند؛ همچنین ۱۱نفر در مرحله طرح تفصیلی و ۲۳ نفر در مرحله طرح اجمالی هستند.

وی با اشاره به پایان نامه های در حال تدوین، تصریح کرد: اولویت کاری پژوهش کردستان در طول دو سال اخیر رفع آسیب های پژوهشی حوزه های استان بوده لذا بعد از حل مشکل پایان نامه ها به منظور ایجاد فرصت علمی برای طلاب  و استفادة صحیح از منابع و مهیا کردن مسیر جهت تدوین پایان نامه و همچنین مقالات پایانی به برگزاری کارگاه های آموزش پژوهش توجه ویژه شده است که با عنایت الهی در سال ۹۹ کارگاه های مقاله نویسی، طرحنامه نویسی، مطالعه هدفمند و تدوین پایان نامه با حضور اساتید مطرح کشوری برگزار گردیده است که الحمدلله ثمربخش و مورد رضایت طلاب قرار گرفته است.

خانم ملاولی گفت: معاونت پژوهش در کنار فعالیتهایی در راستای رفع آسیبهای پژوهشی طلاب سطح دو و سه، فعالیتهای دیگری از جمله برگزاری جشنواره های استانی علامه حلی و مسابقات رشد داشته است که از برگزیدگان این فراخوان ها در اختتامیه تجلیل به عمل آمده است. همچنین تا سال ۹۹ فقط یک نفر از طلاب سطح استان توانسته بود در فراخوان استعداد برتر ناب ۲عرصه آموزش پذیرفته شود که بحمدالله در سال ۹۹ تعداد طلاب استعداد برتر عرصه آموزش به ۳ نفر رسیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha