جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / نشست هم اندیشی بنیاد غدیر با روحانیون همدانی

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که جمهوری اسلامی را ناکارآمد نشان دهد، گفت: در برابر جمعیت دشمن که در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی هجمه وارد می کند، ما دارای جمعیت ۱۵۰ هزار نفری طلابی هستیم که باید به صورت دغدغه مند وارد میدان شوند و اجازه حرکت به طرف مقابل را ندهند، البته به این جمعیت نیروهای حزب الهی، بسیجی و متدینین را هم اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، نشست هم اندیشی بنیاد غدیر بعد از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از اساتید و طلاب فعال در این عرصه برگزار شد.

در شروع این جلسه حجت‌الاسلام حمیدرضا نامور، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بنیاد غدیر همدان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ غدیر و آشنایی مردم با آن اشاره کرد و سپس تعدادی از اعضا حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسئله غدیر و چگونگی ترویج آن پرداختند.  

بیشتر بخوانید:

 تبیین اهداف و برنامه‌های بنیاد غدیر در راستای ترویج فرهنگ غدیری در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بنیاد در راستای ترویج فرهنگ غدیر در سطح جامعه باید با گروه های و افراد همسو، همکاری داشته باشد، اظهار داشت: از وظایف مهم بنیاد غدیر، تربیت نیروهای متخصص و اعزام آنها در سطح استان است که این اتفاق در زمان ایجاد ارتباطاتات قوی رقم می خورد.  

وی با تاکید بر اینکه ترویج احکام شریعت از وظایف ذاتی طلاب است، گفت: اینکه بنیاد غدیر باشد، یا نباشد و یا طلاب با مشکلات مالی مواجه هستند نباید مانع از توجه طلاب به وظیفه ذاتی و رسالت اصلیشان شود.

رئیس بنیاد غدیر استان همدان با بیان اینکه روزی از ما در مورد اقداماتی که در رابطه با ولایت انجام داده‌ایم سوال پرسیده می شود، ابراز کرد: کمترین کاری که روحانیون در قبال غدیر و ترویج این فرهنگ در سطح جامعه می توانند انجام دهند منتشر کردن کلیپ‌هایی است که بنیاد غدیر با رویکردی تخصصی تولید کرده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد غدیر باید جلسات و همایش‌هایی را در سطح استان به صورت عمومی برگزار کند، خاطر نشان کرد: حضور محققان و افراد بزرگ در استان می‌تواند با برآیندهای اجتماعی خوبی همراه باشد که این بنیاد باید به آن توجه کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور یادآور شد: قسمت مهمی از مشکلات اقتصادی که شاهد آن هستیم به ساختارهای اقتصادی کشور و وابستگی که به نفت وجود دارد، مربوط می شود و لذا به همین دلیل است که تاکید رهبر معظم انقلاب به روی کار آمدن یک دولت جوان انقلابی است تا برای رفع مشکلات موجود، نه با توان فعلی که با قدرتی ده برابری حرکت کند و در مسیر حل آن قدم بردارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه طلاب نباید گمان کنند که حتما مخاطبان آنها باید تعداد نفرات بالایی باشد تا بتوانند موفق شوند، گفت: نگاهی که معصومان در هدایت داشتند، تمرکز بر روی فرد بوده است چرا که معتقد بودند حتی اگر یک نفر را هم بتوانیم هدایت کنیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: بنیاد غدیر امروز نیاز به کادر سازی و تربیت نیروها و ایجاد ارتباط با مردم دارد، بنابراین باید ارتباطی محکم بین حوزه و طلاب، با بنیاد غدیر ایجاد شود، البته بنیاد نیز از طرح‌های برتر طلاب در عرصه غدیر حمایت خواهد کرد.

طلاب برای مقابله با دشمن در فضای مجازی بسیج شوند

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که جمهوری اسلامی را ناکارآمد نشان دهد، اظهار داشت: در برابر جمعیت اندک دشمن که در فضای مجازی علیه مسائل سیاسی جمهوری اسلامی هجمه وارد می کند، ما دارای جمعیت ۱۵۰ هزار نفری طلابی هستیم که باید به صورت دغدغه مند وارد میدان شوند و اجازه حرکت به طرف مقابل را ندهند، البته لازم به ذکر است که به این جمعیت باید نیروهای حزب الهی، بسیجی و متدینین را هم اضافه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha