پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله متقی زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: فرهنگ سازی و مهارت آموزی، لازمه کاهش آسیب های فضای مجازی به ویژه در رابطه با نسل جدید است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله متقی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که بی توجهی و کم توجهی نسبت به آسیب ها و آفت های رسانه های مدرن از جمله شبکه های اجتماعی، برای فرد و جامعه خسارت بار است، ابراز داشت: البته طبعاً رسانه های نوین و فضای مجازی دارای قابلیت ها و ظرفیت های خوبی هم هستند اما نباید نسبت به عوارض و آفت های استفاده ناصحیح و نابجا از آن غافل بود.

وی افزود: ما برای این که حتی الامکان از این آسیب ها و آفت ها در امان بمانیم و کمتر دچار آن ها بشویم به ویژه در رابطه با نسل جدیدی که بیش از دیگر نسل ها با تکنولوژی نوین مأنوس است، باید به مقوله فرهنگ سازی در کنار مهارت آموزی اهمیت فوق العاده ای بدهیم.

کارشناس و تحلیل رسانه همچنین گفت: جامعه ما همچون بسیاری از جوامع در دنیای فعلی در حال گذار از وضع سنتی به وضع مدرن است و به نظر می رسد به علت آن که ابزارهای زندگی مدرن همچون رسانه های جدید به یکباره وارد این جامعه شده، لذا دچار تأخر فرهنگی گشته به این معنا و مفهوم که هر چند وسایل تکنولوژیک وارد این جامعه شده اما فرهنگ استفاده صحیح از آن هنوز وارد و به خصوص نهادینه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در این خصوص، نیاز به کار فرهنگی و آموزشی داریم تا ان‌شاءالله به تدریج مهارت مردم و خانواده ها و به ویژه نسل جدید در مواجهه با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و دیگر گونه های رسانه های نوین افزایش یابد.

حجت الاسلام متقی زاده همچنین افزود: ما باید به کودکان و نوجوانان و جوانان جامعه خود به شکلی درست و صحیح بیاموزیم که وقت خود را بی جهت و بدون برنامه در شبکه های اجتماعی نگذرانند و تحقق این مهم البته مستلزم این است که نسل جدید با کار فرهنگی و در سایه فعالیت های آموزشی به این باور برسد که وقت و عمر انسان حقیقتاً طلا و با ارزش تر از آن است و لذا نباید این گنج بی نظیر که موهبت الهی است را بی جهت و به بطالت صرف مشاهده و حضور در هر کانال یا شبکه اجتماعی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha