پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امدادگران حوزوی در خط مقدم نبرد با کرونا

حوزه/ علاوه بر پزشکان و پرستاران، هستند کسانی که جان خود را کف دست گرفته و برای خدمت به بیماران کرونایی، ساعت‌ها در معرض ویروس خطرناک و کشنده کرونا به جهاد مقدس خود ادامه می‌دهند...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بیش از یک هفته است که ناقوس نحس پیک چهارم کرونا در خوزستان به صدا درآمده و هر روز شاهد افزایش شمار مبتلایان به کویید ۱۹ در اقصا نقاط خوزستان به‌ویژه اهواز هستیم.

این بار اما سرعت انتشار و ابتلای آن بیشتر و خطرناک‌تر از گذشته شده است؛ کرونای نحس انگلیسی در بین مردم خوزستان شیوع یافته و مسئولان علت آن را مسافران عراقی عنوان کرده‌اند.

زنجیره انسانی انتقال کویید۱۹ و دولتی که اصرار بر باز بودن ادارات و بازارهای شهر دارد

با این حال، هنوز خیابان‌های شهر مملو از جمعیتی است که دانسته یا نادانسته زنجیره‌ای شده‌اند برای انتقال کرونا به یکدیگر و دولتی که همچنان اصرار بر باز بودن ادارات و بازارهای شهری دارد؛ این را فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در خوزستان می‌گوید که «ما در جایگاه تصمیم گیرنده نیستیم و تنها می‌توانیم به دولت پیشنهاد ارائه دهیم! لاکن دولت با تعطیلی خوزستان موافقت نکرده است».

بیمارستان‌های شهر یکی‌یکی پر می‌شوند! تاکنون پنج بیمارستان اهواز مختص بیماران کرونایی شده و خدا می‌داند که پزشکان این شهر چه مشقت و سختی را به دوش کشیده‌اند.

جان بر کفانِ میدان خطر

اما علاوه بر پزشکان و پرستاران، هستند کسانی که جان خود را کف دست گرفته و برای خدمت به بیماران کرونایی، ساعت‌ها در معرض ویروس خطرناک و کشنده کرونا به جهاد مقدس خود ادامه می‌دهند.

این افراد، همان طلاب و روحانیون جهادگری هستند که از ابتدای بحران شیوع کرونا ویروس تا همین امروز ساعت‌به‌ساعت در خط مقدم مبارزه با کرونا مشغول امدادرسانی و خدمت به مردم و کادر درمان هستند.

درخواست دانشگاه علوم پزشکی از حوزه علمیه

در همین راستا، حجت‌الاسلام پرچم، فرمانده بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، گفت: هم‌اکنون چندین گروه جهادی متشکل از طلاب و روحانیون اهوازی، پا به پای کادر درمان و پزشکی در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها حضور دائم داشته و مشغول خدمات‌رسانی به بیماران هستند.

وی اظهارداشت: جهادگران حوزوی استان خوزستان، بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌های کرونایی مستقر شده و در گروه‌های ۳۰ نفره خدمت‌رسانی می‌کنند.

دوری از خانواده برای کمک به بیماران کرونایی

حجت‌الاسلام پرچم، تصریح کرد: این طلاب جهادگر خانواده و دوستان خود را رها کرده و به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مکانی مخصوص قرنطینه شده‌اند تا به‌راحتی بتوانند به بیمارستان رفت و آمد داشته باشند و خدمت‌رسانی کنند.

۴۰۰ طلبه و روحانی داوطلب حضور در بیمارستان‌های کرونایی

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان، با بیان اینکه حدود ۴۰۰ طلبه و روحانی بسیجی داوطلب حضور در بیمارستان‌های کرونایی برای خدمت به بیماران و کمک به پرستاران هستند، افزود: طلاب جهادی به‌طور داوطلبانه در این جهاد مقدس حضور یافته و جان با ارزش خود را مخلصانه، کف دست گرفته و وارد خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا شده‌اند.

دولت خوزستان را تعطیل کند

وی با بیان اینکه دولت باید هرچه سریع‌تر خوزستان را تعطیل کند، گفت: اوضاع به‌قدری در خوزستان بحرانی که ظرفیت بیمارستان‌های کرونایی رو به اتمام است و باید محدودیت‌های شدیدی در سطح استان اعمال شود تا إن‌شاءالله به‌زودی از این پیک هم عبور کنیم.

حجت‌الاسلام پرچم، در پایان از همه جهادگران مخلص حوزوی قدردانی کرد و ابراز داشت: اگرچه احتمال ابتلای طلاب جهادی مستقر در بیمارستان‌ها همچون پرستاران زیاد است، اما این عزیزان با توسل به حضرت حجت(عج) و برای خدمت به خلق خدا، راهی خط مقدم مبارزه با کرونا شده و به همین دلیل لازم است برای سلامتی بیماران، کادر درمان و پزشکی و طلاب جهادی دعا کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha