جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جعفر موسوی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده، به بیان ویژگی‌های طلبه کارآمد پرداخت و گفت: طلبه‌ای که صرفا به فکر درس خواندن است نمی تواند دردی از جامعه را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، جانشین حوزه علمیه خوزستان، در مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان اندیکا، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی در شهرستان اندیکا، اظهار داشت: گاهی اوقات اثر یک روحانی در یک منطقه یک نسل را تعقییر می‌دهد و استاد حاجتی از جمله آن روحانی‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به فضائل ماه رجب، خطاب به طلاب تصریح کرد: ماه رجب، فرصتی مغتنم برای خودسازی است که طلاب می توانند با بهره‌مندی از ادعیه و اعمال مختص این ماه شریف که در مفاتیح وارد شده، سعادتمند شوند.

این استاد حوزه، یکی از اعمال با فضیلت در ماه رجب را روزه دانست و گفت: روزه خصوصاً  در اوج جوانی می‌تواند انسان را به مراتب والایی در زندگی رساند.

حجت‌الاسلام موسوی‌زاده، کسب علم را وظیفه اصلی طلاب دانست و گفت: طلب علم از وظایف کلیه مسلمانان خصوصاً طلاب بوده و طلب علم هم ازلحاظ معنوی برای طلاب رضای الهی و نورانیت به ارمغان آورده و هم ازلحاظ مادی سبب جلب روزی و برطرف شدن مشکلات مادی طلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه طلبه‌ای که صرفا به فکر درس خواندن است نمی تواند دردی از جامعه را برطرف کند، افزود: طلاب باید جامع باشند و نباید صرفاً به علم‌آموزی بپردازند! بلکه باید در زمینه‌های اخلاقی، پژوهشی، تبلیغی و جهادی نیز فعال باشند؛ چراکه در حال حاضر طلاب درس‌خوان و جهادی به‌شدت موردنیاز کشور است.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، خدمت‌رسانی به مردم را از وظایف اصلی طلاب دانست و اظهارداشت: یکی از برترین عبادت‌ها خدمت به خلق است فلذا طلاب باید در بین مردم بوده و به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی در پایان اظهارداشت: طلابی که در عرصه‌های جهادی و خدمت‌رسانی فعال هستند نسبت به بقیه طلاب موفق‌تر بوده و خداوند درهای علم را به‌سوی آن‌ها گشوده است «العلمُ نورٌ یقذفه الله فی قلب من یشاء».

 
انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha