جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلبه شهید

حوزه/ در وصیت نامه طلبه شهید سید حسین مهدوی آمده است: خواستار آنم که در خون خود بغلتم؛ گرچه لایق نیستم.  مردم! باید استقامت کنیم تا یزیدیان حاکم برجهان را به زباله­ دان تاریخ بفرستیم.

خبرگزاری حوزه، | به چنان معرفتی نسبت به انقلاب اسلامی رسیده بود که در وصیت­نامه ­اش خواستار آن شد که در مبارزه با بعثی ها در خون غوطه ­ور شود.

طلبه شهید سید حسین مهدوی سال ۱۳۳۸ش در خمینی شهر اصفهان به دنیا آمد. میان خانواده­ ای بافرهنگ و متدین تربیت شد و پس از دوره متوسطه، درس های حوزوی را معیار آموزش خود قرار داد و از طلاب مدرسه مشکات زادگاهش شد.

فعالیت سیاسی اجتماعی

شهید مهدوی قبل از انقلاب علیه رژیم فاسد پهلوی مبارزات گسترده ای داشت. در این هدف، یک گروه دوازده نفری را تشکیل داد و گام های موثری را در پیش برد اهداف نهضت اسلامی برداشت. او در دبیرستان، کتابخانه‌­ای را برای نشر مبانی دینی فعال نمود و امروز نام مبارکش زینت بخش همان مدرسه است.

اخلاق حسنه

شهید، فردی صبور و بردبار بود و اعتماد به نفس بالایی داشت. از کارهای سبک و بی­ معنا پرهیز می­نمود و در رفتارش متین و باوقار بود. در برخورد با دیگران مهربان و خوشرو بود.

مرگ سرخ

جنگ تحمیلی در نظر شهید با اهمیت بود؛ به طوری که در همان سال اول جنگ، دوبار خودرا به جمع رزمندگان رساند. عاقبت آخرین صفحه زندگی اش درسال ۱۳۶۰ش بر اثر ترکش خمپاره در جبهه ذوالفقاریه آبادان خونین شد و او شهید جاودانه گشت.

فرازی از وصیت

خواستار آنم که در خون خود بغلتم؛ گرچه لایق نیستم.

 مردم! باید استقامت کنیم تا یزیدیان حاکم برجهان را به زباله ­دان تاریخ بفرستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha