سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمد ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: تبعیت از سبک زندگی امیرالمؤمنین(ع)، لازمه کسب سعادت دنیوی و اُخروی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،ضمن تبریک فرارسیدن سیزدهم رجب، سالروز ولادت مولود کعبه آقا امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: ما هر چقدر که بتوانیم سیره و سبک زندگی نورانی امام علی(ع) را برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان تبیین کنیم، به همان میزان توانسته ایم در مسیر نشر و تبیین معارف حقه اهل بیت(ع) گام های جدی برداریم.

وی با بیان این که لازمه کسب سعادت دنیا و آخرت، پیروی از آموزه های ناب قرآن و عترت است، گفت: بی شک برای درک و دریافت حقیقت شخصیت امیرالمومنین(ع) لازم است بیش و پیش از هر مساله دیگری، پای گفتار نورانی پیامبر اکرم (ص) و حضرت فاطمه(س) بنشینیم تا اندکی بفهمیم که به راستی مولود کعبه که بوده و چه مقام و منزلتی داشته است.

وی افزود: مولی الموحدین علی (ع) به گفته پیغمبر(ص) و حضرت زهرا(س)، مظهر تام و تمام صفات جمال و جلال الهی است که این مظهریت در رفتار و گفتار و زندگی ایشان به معنای واقعی کلمه به منصه ظهور رسیده است.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم ادامه داد: چه از حیث خلقت نوری که ایشان دارند و برای ما درک عمق این مساله امکان پذیر نیست و چه از حیث خلقت مادی، امیرالمومنین (ع) شخصیتی ممتاز و بی نظیر است، چه آن که از همان ابتدای دوران طفولیت در دامان پیامبر(ص) رشد یافته و تا پایان حیات این دنیایی شان، زندگی سرتاسر موحدانه ای داشتند.

وی گفت: امام علی(ع) در همه تاریخ بشریت، تنها انسانی بوده اند که ولادت و شهادت ایشان هر دو در خانه خدا بوده و این مهم نیز نشانه دیگری بر عظمت فوق تصور حضرت امیر(ع) است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین ابراز داشت: توجه به بُعد خدامحوری و خداگرایی در زندگی امیرالمؤمنین(ع) و بندگی خالصانه در برابر ذات احدیت از یک سو و ولایتمداری ایشان در برابر رسول الله (ص) از سوی دیگر، والاترین الگو و درس برای همه ماست تا در مسیر کسب حقیقت و سعادت، پیروی واقعی ایشان باشیم.

وی گفت: امام علی(ع) در همه عُمر نورانی شان، چه در رابطه با شئون فردی و چه شئون مهم اجتماعی، بر محور حق و حقیقت قرار داشتند، تا آن جا که حضرت رسول(ص) در کلامی جاودانه و بسیار پرمعنا در وصف ایشان فرمودند: "علی مع الحق و الحق مع علی"

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده همچنین در خاتمه افزود: بعد از پیامبر اعظم(ص)، بالاترین تراز بندگی را باید در گفتار و سیره نورانی مولای متقیان علی (ع) جستجو کرد، چه آن که بی شک حرکت بر مدار سبک زندگی علوی و تبعیت از ایشان، لازمه کسب سعادت دنیا و آخرت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha