سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علیرضا آشناگر

حوزه/ استاندار سمنان گفت : مشارکت بالای مردم در انتخابات برای ما بسیار مهم است و هیچ تمایلی به اعمال اراده خود تحت هیچ شرایطی نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر ، استاندار سمنان، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، به میزبانی دفتر امام جمعه، با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت امام علی (ع)و روز پدر این روز را به پدر معنوی استان سمنان تبریک گفت و اظهار داشت : در آستانه‌ی عید میلاد امام علی (ع) به اتفاق جمعی از معاونان و مدیران کل ستادی استانداری سمنان برای تجدید دیدار خدمت جنابعالی رسیدیم .

استاندار سمنان،با اشاره به نقش بی بدیلی آیت الله شاهچراغی در حمایت از مسئولان و مدیران استان و ایجاد همدلی در بین مردم استان گفت : قصد ما این بود که به اتفاق تمامی مدیران و فرمانداران خدمت جنابعالی برسیم اما شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی ما را از انجام این مهم باز داشت.

آشناگر در ادامه با تشریح وضعیت استان در مقابله با کرونا گفت : همان طور که می دانید استان سمنان در مقابله با کرونا بسیار خوب عمل نمود و هم اینک سه شهرستان آرادان سرخه و میامی در وضعیت آبی و بجز شهرستان شاهرود که اخیراً به رنگ نارنجی درآمده است ، مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد می باشند.

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با اشاره به نگران کننده بودن افزایش میزان بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی استان گفت : با اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام تست های متعدد ، شاهد افزایش شناسایی موارد مثبت ابتلا به کرونا هستیم.‌

وی اضافه کرد : خوشبختانه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

استاندار سمنان گفت : استان سمنان جزو استان‌های با ثبات کشور در مقوله مدیریت مقابله با کرونا است اما اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ، بی شک دچار مشکل خواهیم شد.

آشناگر در ادامه اظهار داشت : ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هر هفته روزهای شنبه به ریاست دکتر روحانی و با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور به انجام می رسد.

وی تصریح کرد : مرحله اول واکسیناسیون در استان سمنان ویژه کادر درمانی به انجام رسیده است و انشاالله با تهیه محموله های جدید ، واکسیناسیون سایر گروه‌های استان سمنان نیز انجام خواهد شد

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت اداری و عملکرد دستگاههای اجرایی در استان پرداخت و عنوان کرد : خوشبختانه امسال هم ، استان سمنان جزو سه استان برتر کشور در شاخص رضایتمندی مردم بود.

وی افزود : استان سمنان رتبه اول در بهبود فضای کسب و کار در کشور را به خود اختصاص داده است که نشان می‌دهد در این زمینه دستاوردهای اجرایی خوبی داشته و از موقعیت‌های خود برای خدمت به مردم استفاده ی درستی نموده ایم.

آشناگر گفت : تلاش ما این است که پروژه های نیمه تمام استان را تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید به اتمام برسانیم.

استاندار سمنان گفت : به تمامی مدیران و فرمانداران استان توصیه نموده‌ام که تا آخرین لحظه ، همچون ساعت اول شروع کار خود در ان مسئولیت ، پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی افزود : تیم های ارزیابی را فعال نموده ام که ارزیابی مناسبی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی به انجام برساند.

آشناگر همچنین به انجام مکاتبات خود با رئیس جمهور نیز اشاره کرد و افزود : فارغ از تخصیص بودجه های ملی و استانی ، ضمن انجام مکاتباتی با رییس جمهور پروژه‌های با امکان افتتاح در سال آینده را معرفی نموده و درخواست تامین اعتبار برای آنها نموده‌ام و خوشبختانه دکتر روحانی ، پاسخ صریح و موافقت خود را با این اقدامات اعلام نموده اند.‌

وی اظهار کرد : تاکنون با دستور ویژه رئیس جمهور بصورت جداگانه مبلغ ۹۹ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ها ، ۴ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش ، ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری امید سرخه و ۱۵ میلیارد تومان ویژه تالار مرکزی اختصاص یافته است.

استاندار سمنان با تشریح اقدامات انجام شده در راستای تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی و اقتصادی استان گفت : تلاش ما بر این است که برخی پروژه‌های معطل مانده ی استان تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام رسیده و کارنامه دولت در این زمینه در استان سمنان درخشان باشد.

آشناگر در ادامه به تلاش های انجام شده برای تکمیل و تجهیز بیمارستان مهدیشهر بعنوان یکی از مطالبات جدی مردم این خطه از استان سمنان گفت : تلاش ما بر این است تا با انجام اقدامات مختلف بیمارستان مهدیشهر را تا پایان امسال یا در اوایل سال آینده برای افتتاح آماده نماییم.

وی اضافه کرد : خوشبختانه با اقدامات انجام شده برخی پروژه‌های استان مانند انتقال زندانها به خارج از شهر ها ، تعیین تکلیف گردیده و ساخت پروژه های فرهنگی بزرگ در استان سمنان آغاز شد.‌

آشناگر با تمجید از همراهی دولت با مسئولان استان گفت : خوشبختانه دولت تدبیر و امید برای استان سمنان کم نگذاشته و در حد توان خود مساعدت نموده است.

استاندار سمنان تاکید کرد : با مدیران استان اتمام حجت کرده ایم که تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های عمرانی داشته باشند.

آشناگر با اظهار رضایت از تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت : امیدواریم با گشایش های بعدی و هماهنگی بیشتر دولت و مجلس شاهد رفع نگرانی از وضعیت معیشت و گرانی باشیم.

رئیس شورای تامین استان در ادامه ی سخنان خود گفت : تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا هماهنگی ، وحدت و همدلی را در بین ارکان حکومت در سطح شهرستان ها و استان برقرار نماییم و در این راستا معتقدیم که با وحدت کارها بهتر پیش می‌رود و با اختلاف نظر ، هیچ کاری پیش نخواهد رفت و مردم نیز تمایلی برای تشدید اختلافات ندارند.

استاندار سمنان گفت : به فرمانداران استان توصیه شده است تا با هماهنگی ائمه جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امور اجرایی شهرها را پیش برده و تلاش نمایند تا مشکلات مردم را برطرف نمایند.

آشناگر همچنین به برگزاری انتخابات در سال آینده نیز اشاره و عنوان کرد : ما در آستانه شروع فعالیتهای انتخابات در سال ۱۴۰۰ می باشیم و بر اساس آن دو انتخابات مهم یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور و استان به انجام خواهد رسید و لذا بخش عمده کار دولت در سال آینده برگزاری انتخابات آرام و سالم میباشد.

استاندار سمنان اظهار کرد : انشاالله با انتخاب اعضای ستاد انتخابات در استان و مدیریت آقای خجسته پور بعنوان رئیس ستاد انتخابات استان تلاش خواهد شد تا هدف اصلی انتخابات یعنی تامین انتخاباتی آرام با مشارکت بالای مردم محقق شود.

وی گفت : مشارکت بالای مردم در انتخابات برای ما بسیار مهم است و هیچ تمایلی به اعمال اراده خود تحت هیچ شرایطی نداریم و معتقدیم مردم بهترین داور و قاضی برای گزینش فرد صالح برای اداره کشور می‌باشند و این را به عنوان مشی اصلی خود دنبال خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha