جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد کلباسی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رکن الملک گفت: ولایت امیرالمومنین(ع)، معیار و ملاک حق و باطل است، همان گونه که پیامبر(ص) در این باره می فرمایند: "علی مع الحق و الحق مع علی" علی، با حق است و حق با علی است و البته این از باب پرستش امیرالمومنین(ع) نیست، بلکه از باب حب امیرمومنان(ع) است و از این باب است که خط هدایت امیرالمومنین(ع) ، خط الله و خط رسول الله(ص) است.

حجت الاسلام احمد کلباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به ایام ولادت مولای متقیان(ع) به تبیین بیشتر مناقب و فضایل آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: پیامبر درباره امیرمومنان(ع) فرمودند: "علی قسیم الجنه و النار"، یعنی علی تقسیم کننده بهشت و آتش دوزخ است، هم چنان که خود حضرت نیز می فرمایند: "من در کنار پل صراط می ایستم و افرادی که محب واقعی من و ولایت من باشند، به سمت بهشت هدایت می کنم و آنهایی که در گمراهی و ضلالت بودند را حواله جهنم می کنم".

وی افزود: ولایت امیرالمومنین(ع)، معیار و ملاک حق و باطل است، همان گونه که پیامبر(ص) در این باره می فرمایند: "علی مع الحق و الحق مع علی" علی، با حق است و حق با علی است و البته این از باب پرستش امیرالمومنین(ع) نیست، بلکه از باب حب امیرمومنان(ع) است و از این باب است که خط هدایت امیرالمومنین(ع) ، خط الله و خط رسول الله(ص) است.

حجت الاسلام کلباسی با بیان این که اوالامر واقعی و ولی امر مطلق امیرمومنان(ع) و ائمه اطهار(ع) هستند و ولی فقیه جانشین امام معصوم است، گفت: به همین جهت ولایت امیرمومنان(ع) سبب نجات انسان ها می شود و امیدوار هستیم که همه مردم با ولایت امیرمومنان(ع) خود را تطبیق دهند و حق و باطل بودن را با خط امیرالمومنین(ع) تطبیق داده و بر معیار حق و باطلی که از امیرمومنان(ع) استدارک می کنند و می فهمند راه هدایت را پیدا کنند.

استاد حوزه در پاسخ به سوالی در خصوص تکلیف قیامت و بهشت و جهنم افرادی که ولایت حضرت به ایشان نرسیده است، اضافه کرد: خط ولایت و هدایت خطی است که در تمام دوران ها برای همه انسان ها بوده است، اما برخی به آن دست پیدا نکردند و مقداری که انسان ها در جهل مرکب مانده اند به همان میزان معذور هستند.

حجت الاسلام کلباسی تاکید کرد: در عین حال در روایات داریم که این افراد در مراتبی از قیامت متوقف می شوند و در برخی از مواقف قیامت معطل شده و ولایت امیرالمومنین(ع) و دین اسلام به آن ها عرضه می شود، افرادی که قبول می کنند عاقبت به خیر شده و گروهی که قبول نمی کنند جهنمی می گردند.

 مدیر مدرسه علمیه رکن الملک خاطر نشان کرد: ولایت امیرمومنان(ع) و اهل بیت(ع) و ولایت رسول الله(ص) از هم تفکیک پذیر نیست، بلکه یک خط و یک صراط است و خط جدای از هم نیست، بلکه یک خط متصل هستند، لذا امام باقر(ع) فرمودند که وقتی در نماز می گوییم "اهدنا الصراط المستقیم"، راه راست، صراط امیرمومنان(ع) است.

حجت الاسلام کلباسی با اشاره به روایت دیگری از امام باقر(ع) در خصوص یکی بودن راه همه ائمه اطهار(ع) افزود: این خطی است که از هم تفکیک نمی شود و متصل هستند، لذا "کلکم نور واحد" و شجره واحده هستند و این درخت یکی است و ریشه نیز یکی می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha