پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی اکبری قزوین

حوزه / دوره آموزشی تشکیلاتی طلاب جهادی حوزه‌های علمیه در مواقع بحرانها از قبیل سیل، زلزله و بیماری به میزبانی حوزه علمیه قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مجتبی علی اکبری، ظهر امروز در جمع دبیران جهادی حوزه های علمیه سراسر کشور که در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) قزوین برگزار شد، گفت: دوره آموزشی و تشکیلاتی دبیران جهادی ۲۴ استان از امروز به مدت سه روز به میزبانی حوزه علمیه قزوین برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم در این کارگاه سه روزه اهداف و برنامه های خود را جهت مواقع بحران از قبیل زلزله وسیل ویا بیماری بتوانیم به مردم متدین ایران اسلامی خدمت رسانی نماییم.

گردهمایی دبیران جهادی حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد

حجت الاسلام علی اکبری خاطرنشان کرد: حضور طلاب در اماکن عمومی جهت توزیع ماسک و بیان اهمیت استفاده از ماسک، تهیه بروشورهایی در موضوعات کرونایی، نظارت طلاب بر امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی و تقدیر از کادر درمان از جمله فعالیتهای طلاب جهادی حوزه های علمیه در ایام شیوع این ویروس منحوس بود.

دبیر قرارگاه جهادی حوزه علمیه  قزوین خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طلاب بویژه طلاب جوان با سازماندهی مناسب در قالب ستاد حوزوی بحران به اندازه نقش و توان خود توانسته‌اند در مقابله با این بیماری برخیزند.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت های قرارگاه جهادی حوزه علمیه  قزوین حضور طلاب جهادی در خط مقدم جبهه سلامت یعنی بیمارستان هایی است که درگیر درمان بیماران مبتلا به کرونا بودند، طلاب در این بیمارستان ها به یاری کادر درمان و بیماران مبتلا به کرونا شتافتند.

وی با بیان اینکه حضور طلاب به عنوان خادمین مدافعان سلامت از همان ابتدا مورد استقبال کادر درمان قرار گرفت و کادر درمانی همکاری های خوبی با طلاب جهادی داشتند، تصریح کرد: روحیه بخشی به بیماران، کمک به نیروهای خدماتی، کمک به انتظامات، مراقب معنوی و دیگر اقدامات مورد نیاز بیماران و کادر درمان از جمله فعالیت هایی است که طلاب در بیمارستان انجام می دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha