چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علی عباسی رئیس جامعه المصطفی

حوزه/ رئیس جامعةالمصطفی و رئیس سازمان علمی- فرهنگی آستان قدس رضوی(ع) نشست مشترک برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در نشست مشترکی با رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به جایگاه ویژه حوزه علمیه مشهد ابراز داشت: این جایگاه در ظل و ذیل عنایات حضرت ثامن‌الحجج(ع) شکل گرفته و از جایگاه والایی بین حوزه‌های علمیه برخوردار است.

رئیس جامعةالمصطفی افزود: نمایندگی جامعةالمصطفی در استان خراسان رضوی(ع) در کنار این حوزه کهن و بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، جایگاه ویژه و برجسته‌ای دارد و باید مورد توجه مدیران و برنامه‌ریزان قرار گیرد و لازم است با نگاه راهبردی و استراتژیک به این نمایندگی توجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به اهداف سفر هیئت رئیسه به این نمایندگی خاطرنشان ساخت: هدف از این سفر، علاوه بر مباحث و مسائل جاری، بررسی نگاه بلند و چشم‌اندازی برای آینده نمایندگی است تا افق بلندی را در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و پشتیبانی و زیرساختی در نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان ترسیم نماییم.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به فرصت بی‌نظیر ارتباط با آستان قدس رضوی(ع) و زمینه بهره‌مندی از آن اظهار داشت: دانشگاه رضوی(ع)، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، بنیاد پژوهش‌ها و... فرصت ویژه و ظرفیت فوق‌العاده‌ای است که در بخش‌های علمی و پژوهشی وجود دارد و می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی را در عرصه بین‌الملل، از دیگر ظرفیت‌های ارزشمند در همکاری‌های دوجانبه دانست و تصریح کرد: امروز این ظرفیت بزرگ برای همکاری‌های دوجانبه بیش از پیش فراهم گردیده است و عزم جدی برای توسعه این همکاری‌ها در آستان قدس و جامعةالمصطفی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی با اشاره به نقش نمایندگی جامعةالمصطفی در استان خراسان رضوی(ع) در ایجاد زمینه‌ها و توسعه همکاری‌ها بیان داشت: عرصه‌های متنوع و گسترده‌ای وجود دارد که باید به همت بخش‌های مختلف جامعةالمصطفی پیگیری شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی، در پایان، اظهار کرد: ظرفیت آستان قدس رضوی(ع) محدود به مشهد نیست و عرصه فعالیت آن در سراسر کشور و همچنین در عرصه بین‌الملل وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت عظیم و دائمی در توسعه فعالیت‌های بین‌الملل و تأثیرگذار استفاده کرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین‌ مهدوی‌مهر، رئیس سازمان علمی- فرهنگی آستان قدس رضوی(ع)، ضمن خیر مقدم به رئیس و اعضای هیئت رئیسه جامعةالمصطفی و ارائه توضیحاتی در خصوص بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی(ع)، به تبیین ظرفیت‌های موجود در سازمان علمی- فرهنگی آستان قدس پرداخت و افزود: با توجه به اینکه فعالیت جامعةالمصطفی بین‌المللی و خارج از مرزهای کشور است، می‌توانیم اقدامات ارزشمند و مهمی در جهت ارتقای سطح علمی و آموزشی طلاب انجام دهیم.

وی، در ادامه، اظهار امیدواری کرد که موارد مطرح‌شده، در آینده در قالب تفاهم‌نامه مشترک بین آستان قدس رضوی(ع) و جامعةالمصطفی به ثبت برسد.

در پایان، نماینده جامعةالمصطفی در استان خراسان رضوی(ع) ضمن بیان ظرفیت‌های متنوع جامعةالمصطفی و آستان قدس و بیان نمونه‌های متعدد همکاری‌های نمایندگی جامعةالمصطفی و آستان قدس در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای اظهار داشت: افتخار جامعةالمصطفی و طلاب عزیز از ملل مختلف این است که در کنار بارگاه نورانی امام رضا(ع) و زیر پرچم باعظمت آن امام همام حضور داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha